חדשות בארץ

בושה למדינת היהודים: אושרה גזירת המעונות המפלה לומדי תורה

גזירת המעונות של שר האוצר אושרה: משפחות אברכים לא תקבלנה סבסוד במעונות יום ובמשפחתונים

  • י"א אלול התשפ"א
אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

בושה למדינת ישראל: החלטתו של שר האוצר נגד לומדי התורה אושרה הערב (חמישי), והחל משנת 2022 פעוט ששני הוריו אינם עובדים במשרה מלאה, לא יקבל סבסוד.

ההחלטה תשפיע על קרוב ל-20,000 משפחות, שתיאלצנה לשלם מחיר מלא על המעונות. גזירה זו עשויה לגרום לעבודת האם להיות לא רווחית, מה שעשוי לגלגל משפחות רבות אל מתחת לקו העוני.

על פי הקריטריונים שנקבעו לסבסוד, "הורה הלומד בהיקף של 24 שעות שבועיות לפחות באחד ממסלולי הלימודים המפורטים להלן בסעיפים (1) עד (8). במקרים אלו יחשב כהורה העונה לדרישה של 36 שעות שבועיות בהן עובד ההורה בטבלת הדרגות".

מסלולי הלימודים שמזכים בהשתתפות המדינה בשכר הלימוד כוללים קורסים להכשרה מקצועית העולה על שנתיים בתנאי שהוא בפיקוח או במימון של משרד ממשלתי, אולפן לעולים חדשים, לימודים לתואר ראשון או שני במוסד אקדמי מוכר, כולל לימודי מכינה לתואר, לימודים לצורך תעודת הוראה, המוכרים על ידי משרד החינוך ומסלולים נוספים שאינם כוללים את לימוד התורה בכוללים.

"במקום להתעסק עם הוריאנט החדש שהתגלה בישראל, ממשלת ישראל מגלה אטימות לחלשים, אטומה לחקלאים, פוגעת בילדי המעונות, ממשלה שמחלישה את החלש ומחזקת את החזק. אטומים, נמאסתם", אמר ח"כ ינון אזולאי מש"ס בהגיבו לשינוי הקריטריונים. "רה"מ בנט, מדינת ישראל בקריסה. מדינת ישראל היא לא עסק והאזרחים הם לא מוצר על המדף. תתעורר. הצעתי אליך, תפסיק לעבוד אצל לפיד וליברמן ותתחיל לעבוד למען אזרחי ישראל"ץ

"החברה הישראלית לא הייתה שותקת על אפליה גלויה נגד אמהות ערביות במיוחד, ובוודאי שלא נגד אמהות שבעליהן סטודנטים שאינם משלמים מסים ומהגרים שאינם יהודים, ואפילו כאלה שבעליהן עבריינים וחברי כנופיית פשע", אמר ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה. "לעומת זאת העולם שותק ותומך בפגיעה תעסוקתית וחברתית באמהות יהודיות עתיד הדורות, שבעליהן לומדים תורה. בשלילת הזכות להנחה במעונות לנשות לומדי תורה במיוחד, מסמנים אותם במגן דוד כחול. ככה ייעשה לעם הדבק בתורה. אנטישמיות היא אפליית יהודים ורדיפתם בגלל אורח החיים היהודי המושמץ. קריטוריונים מיוחדים לאפליית אמהות יהודיות בגלל התורה, זאת אנטישמיות גלויה", דברי אייכלר.

ואנחנו, ציבור לומדי התורה, ומעריכי התורה, לא נשכח שעולם התורה הוא עמוד האש אשר לפני מחנה העם היהודי. מי שזוכה ומבין זאת – אשריו. מי שאינו מבין זאת, הרי אנחנו כאן כדי להסביר לו. אבל אם בכל זאת יש מי שאינו רוצה להבין, נצטער עליו, אך לא נעזוב את דרכנו, ולא נכבה את אבוקת האש שלנו בגלל חוסר הבנה של אדם כזה או אחר. ימשיכו המתנכלים להתנכל, והצעקנים לצעוק, אך שיירת התורה תמשיך בדרכה הלאה.

כשליברמן ציטט את הרמב"ם, מה הוא פספס? הרב זמיר כהן בהסבר חד:

 

תגיות:אברכיםלומדי תורהגזירת המעונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה