חדשות יהדות

עורך הדין יורם שפטל - הפתיע את מאזיניו: "תכוונו טוב בתפילות הימים הנוראים"

שפטל, שכידוע מזוהה עם הימין, מתנגד נחרצות לממשלה הנוכחית ולא פעם מכנה אותה בתוכניתו 'ממשלת הזדון' - פנה אל מאזיניו בבקשה כי יכוונו בתפילות הימים הנוראים להפלתה של הממשלה הנוכחית

אא

המגיש ועורך הדין יורם שפטל הפתיע השבוע את מאזיניו ברדיו 'גלי ישראל' כאשר במהלך תוכניתו השבועית, ביקש בקשה מיוחדת - להתפלל היטב בתפילות הימים הנוראים.  

שפטל, שכידוע מזוהה עם הימין, מתנגד נחרצות לממשלה הנוכחית ולא פעם מכנה אותה בתוכניתו 'ממשלת הזדון' - פנה אל מאזיניו בבקשה כי יכוונו בתפילות הימים הנוראים להפלתה של הממשלה הנוכחית.

"אנחנו רחוקים כשלושה שבועות לפני ראש השנה תשפ"ב", אמר שפטל והוסיף: "אני קורא לכל אחד ואחד מאיתנו שיילך לבית הכנסת ויתפלל ויגיע לתפילה הזכה והטהורה שמבקשת מבורא עולם 'ותעביר ממשלת זדון מן הארץ', לומר את זה השנה גם בראש השנה וגם ביום כיפור בכוונה מיוחדת ולהתכוון לממשלת הזדון, שרודה בנו ומפקירה את כל היקר לנו, יום יום, שעה שעה, לרבות ובמיוחד למגיפה הנוראה והממיתה הזאת שנקראת מגפת הקורונה".

אמנם הוא אינו מגדיר עצמו כאדם שומר תורה ומצוות, אך שפטל הוא בעל זיקה חזקה מאוד ליהדות. "יש אנשים שמנסים להילחם ביהדות, אך היא חזקה מהם", אמר בראיון שנעשה עמו באתר הידברות, על ידי אבנר שאקי. "אני מאוד משתדל לחבר את העשייה שלי לערכים שאני מאמין בהם, ובפרט לערכי היהדות. בעניין זה אני יכול לספר שהמשרד שלי ייצג במשך שנים עבור תמורה סמלית ביותר את ארגון 'יד לאחים', למשל במשפטים שהיו קשורים בניסיונות להוצאת ילדים יהודיים מרשות אביהם הערבי וכיוצא בזה. עוד לגבי העשייה שלי, אומר שאני מאוד משתדל להיות מרוכז בה, ולכן, בין היתר, אני לא מחזיק טלפון נייד. אני מסתדר מצוין בלעדיו. הוא מביא יותר נזק מתועלת. וכן, מעבר לכך, אני גם לא רוצה שידעו איפה אני בכל רגע, ולא רוצה שכל אחד יוכל להשיג אותי בכל רגע נתון".

עוד הוסיף שפטל ואמר כי הוא מאוד אוהב ללכת לבית הכנסת בשבת. "לאחר שאני חוזר מהתפילה אנחנו אוכלים סעודת שבת, וגם זו חוויה אהובה עליי במיוחד. בשבת אני מקדיש יותר זמן ללימוד תורה, ורואה בכך ברכה. לגבי שמירת השבת, החל מתחילת שנות ה-20 שלי אני נוהג לפי כללי תנועת בית"ר. בחוקת בית"ר כתוב שביתרי לא יחלל שבת בפרהסיה, ואני גאה לנהוג כך".

 

תגיות:חילונייורם שפטל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה