חדשות בריאות

ההחלטה על חיסון שלישי לבני 30 ומעלה – בימים הקרובים

המבצע למתן החיסון השלישי נגד קורונה צפוי להתרחב בימים הקרובים לבני 30 ומעלה. מחצות אובחנו 5,814 מאומתים חדשים לנגיף, ושמונה חולים נוספים נפטרו

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, צפוי להודיע בימים הקרובים, ייתכן כבר מחר, על הרחבת מבצע החיסון השלישי לבני 30 ומעלה. בחדשות 12 דווח הערב (שני), כי לאחר שהמבצע ייפתח לכלל האוכלוסייה יוגבל תוקפו של התו הירוק לחצי שנה בלבד מעת קבלת החיסון השני. כדי להאריכו, יהיה צורך בקבלת מנת החיסון השלישית. על פי נתוני משרד הבריאות, 1,528,304 בני אדם קיבלו עד כה את החיסון השלישי.

על פי העדכון ממשרד הבריאות, מאז חצות אובחנו 5,814 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. עד השעה 18:35 פוענחו כ-85 אלף בדיקות, והשיעור הזמני של הבדיקות החיוביות עלה ל-6.41%.

עוד עולה מהנתונים, כי מתחילת החודש נפטרו 378 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף, שמונה מהם מחצות. אתמול נפטרו 29 חולים, לאחר שבסוף השבוע דווח על 43 מקרי פטירה. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 6,856.

68,638 איש מוגדרים כחולים פעילים, 1,094 מתוכם מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מצבם של 664 חולים מוגדר קשה, ביניהם 117 מונשמים. 162 חולים נמצאים במצב קריטי.

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע על עדכון רשימת סיווג המדינות, שייכנס לתוקף ב-31 באוגוסט בכפוף לאישור התקנות הרלוונטיות. על פי הסיווג החדש, רשימת המדינות האדומות המוגדרות כמדינות בסיכון מירבי תצומצם, ותכלול את בולגריה, ברזיל, טורקיה ומקסיקו בלבד. הנסיעה למדינות אלו אסורה, כולל למחוסנים ומחלימים, למעט מי שקיבלו את אישור ועדת החריגים ויחויבו בבידוד מלא עם שובם ארצה.

רשימת המדינות הצהובות, המוגדרות בסיכון נמוך, תכלול את המדינות הבאות: בחריין, הונג קונג, הונגריה, טיוואן, ניו זילנד, סין, סינגפור, סלובקיה, פולין וצ'כיה. הנסיעה למדינות אלו מותרת, אולם בחזרה לארץ חלה חובת בידוד על מחוסנים ומחלימים עד לקבלת תוצאת שלילית של בדיקת קורונה או 24 שעות, לפי המוקדם. נוסעים שאינם מחוסנים מחויבים בבידוד מלא.

שאר המדינות, שאינן מופיעות ברשימות של המדינות האדומות והצהובות, מוגדרות כמדינות כתומות – מדינות בסיכון. השבים ממדינות אלו מחויבים בבידוד מלא – בכל גיל, כולל מחוסנים ומחלימים.

תגיות:נתב"גמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה