חדשות יהדות

מה כתוב בשלטים החדשים שבכותל המערבי?

שלטים חדשים נתלו על הסטנדרים ברחבת התפילה בכותל המערבי, ובו הכיתוב: "בבית אלוקים נהלך ברגש"

  • ט"ז אלול התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הכותל המערבי הוא קיר התמך המערבי של הר הבית, אחד מארבעת הכתלים והיחיד ששרד את החורבן השני. הכותל, השריד החיצוני לבית המקדש, הוא הקרוב ביותר לקודש הקודשים. הכותל נחשב היום לאתר התיירות מס' 1 בישראל. אל המקום מגיעים 11 מיליון מבקרים בכותל מדי שנה, והופכים אותו לאתר התיירות הפופולארי ביותר בישראל. (זאת לעומת 7 מיליון מבקרים מדי שנה במגדל אייפל)

במדרש רבה על שיר השירים נאמר כי "מעולם לא זזה שכינה מכותל המערבי של בית המקדש". בשל קדושתו של המקום, הוחלט ב"קרן למורשת הכותל המערבי" להזכיר למתפללים ששיחה בטלה ברחבת הכותל מפריעה למתפללים ומחללת שם שמים.

במסגרת הפעילות נתלו על הסטנדרים ברחבת התפילה שלטים עם הכיתוב "בבית אלוקים נהלך ברגש" במטרה לשמר אצל המתפללים את ההבנה כי הכותל הוא מקום קודש, ויש להתנהג בהתאם.

בנוסף, בפתח הסידורים הממוקמים בספריות ברחבת התפילה, הודבקו מדבקות תזכורת, בהן בהן מתבקשים המתפללים לשמור על השקט ברחבת התפילה ולהימנע מדיבור בטל בזמן התפילה.

הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, מסביר שהמיזם מושק דווקא בימי הסליחות: "בכל יום ויום ובמיוחד בימים אלו, גודשים את רחבת הכותל המערבי רבבות מבקרים. רבים מהם המגיעים אל הכותל בדחילו ורחימו, ברגל מהססת. אלה אשר באו מרחבי הארץ, ובתקופות אחרות אף מן העולם כולו, לתפילה, ולחיבור פשוט עם זהותם היהודית, לעתים אף לראשונה בחייהם.

"גדולה מעלתו של מי שזוכה לקדש את ה' בכותל המערבי – בתפילתו, בהתנהגותו, במאור פניו, בכל בהליכותיו. ולהבדיל אלף אלפי הבדלות – עד כמה רעה פגיעתו של מי שבמעשיו, בהליכותיו, בהתנהגותו או בדיבורו, מחלל את ה' חלילה.

"אמירה שאינה במקומה, שיחה בטלפון נייד בתוך רחבת התפילה או סתם שיחת חולין, התנהגות שאינה הולמת או אף סתם קלות-דעת מתוך רגילוּת במקום הקדוש – כל אלה נראים היטב לעיניהם של מבקרי הכותל. כל אלה פוצעים את לבם, ומרחיקים אותם מן התפילה, מן המתפלל, וחלילה גם מאבינו שבשמיים רח"ל".

צילומים נדירים ועדות מעלה דמעות - "כך שחררנו את הכותל המערבי":

מרגש: מה סוד הישרדותו של הכותל המערבי?

תגיות:הכותל המערביתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה