חדשות בארץ

ממחר: בתי החולים הציבוריים עוברים למתכונת שבת

שבעת מנהלי בתי החולים הציבוריים הודיעו לשר הבריאות ולמנכ"ל מד"א, כי החל ממחר תבוצע בבתי החולים פעילות מצילת חיים בלבד: "ראש הממשלה ממריא, ומשאיר אותנו להילחם בקורונה עם מחסניות בלי כדורים"

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

שבעת מנהלי בתי החולים הציבוריים הודיעו היום (שלישי) לשר הבריאות ניצן הורוביץ ולמנכ"ל מד"א אלי בין, כי החל ממחר בתי החולים הדסה ושערי צדק בירושלים, מעייני הישועה בבני ברק, לניאדו בנתניה ושלושת בתי החולים בנצרת יעברו למתכונת שבת.

בהודעה חריפה שנשלחה לשר הבריאות ולמד"א, נכתב כי בשל אי קיום ההסכם שחתמו איתם משרדי הבריאות והאוצר למתן תוספת תקציב, שבעת בתי החולים אינם מסוגלים לתפקד באופן מלא ולתת טיפול נאות למטופלים. במסגרת המעבר למתכונת חירום, בתי החולים יבצעו פעילות מצילת חיים בלבד. במכתב הובהר, כי "לא יתקבלו פינויים ממד"א שאינם מצילי חיים, ויש להפנותם לבתי חולים אחרים".

"עם הבנה וסימפטיה לבעיות שלנו אנחנו לא יכולים לשלם לספקים", כתבו מנהלי בתי החולים. "אנחנו דורשים לפתוח איתנו משא ומתן ישיר לפתרון המשבר. היום בערב ראש הממשלה ממריא מפה, ומשאיר אותנו להילחם בקורונה עם מחסניות בלי כדורים. אנחנו מצפים ממנו להתערב במשבר".

כזכור, בתחילת השבוע כינסו מנהלי בתי החולים הציבוריים מסיבת עיתונאים, בה מתחו ביקורת חריפה על שהממשלה אינה מקיימה את ההסכם שנחתם עימם והזהירו כי ינקטו בצעדי מחאה. מנכ"ל בית החולים שערי צדק, פרופ' עופר מרין, אמר: "ארבעה גלי קורונה, אנחנו עובדים יום ולילה, שבעה ימים בשבוע, בשביל להציל את מדינת ישראל. זו לא ססמה. שנה וחצי אנחנו מפעילים את העובדים שלנו יום ולילה בשביל להציל את המדינה מהמגפה".

"אני מתבייש לעמוד פה כפושט יד. המדינה הגיעה להסכם עם שבעת בתי החולים הציבוריים. ההסכם היה מאוד פשוט, היו בו שלושה סעיפים. אחרי יותר מחצי שנה – אף אחד מהסעיפים לא קוים".

"הספקים שלנו קרסו, משכורות החג של העובדים שלנו בסכנה", הוסיף מרין. "מעבר לכל דבר, אנחנו מסתכלים על החולים שלנו, האם נוכל להמשיך לתת להם טיפול מיטבי. אנחנו לא צריכים להתבייש – המדינה צריכה להתבייש".

מנכ"ל בית החולים האנגלי בנצרת, פרופ' פהד חכים, תקף: "ממשלת השינוי רימתה אותנו. אני קורא לשר הבריאות, רד אלינו. יושבים פה שבעה מנהלי בתי חולים, ואנחנו סומכים על כך שאתה תפתור את זה עוד הלילה".

מנכ"ל בית החולים לניאדו, נדב חן, אמר: "חתמנו על הסכמים, הכל היה מאוד ברור ומוחלט. לחצנו ידיים, אך שום דבר לא התקיים. לפני חודש קראו לנו למלחמה מחדש. צוותים שחוקים של שנה וחצי התייצבו בצו שמונה. את שלנו עשינו – אנחנו מטפלים במאות חולים. אבל כל מה שקשור לצד השני של ההתחייבות – שום דבר לא עומד. בירוקרטיה, תירוצים, ועדות. אנחנו לא יכולים לקבל יותר חולי קורונה. נעבור ביום רביעי למתכונת שבת, לא נוכל לטפל יותר. זו לא שביתה, פשוט אין לנו כסף לספקים, אין לנו כוח אדם, כי מה שהבטיחו – לא קיימו".

תגיות:משרד הבריאותבתי החולים הציבורייםמתכונת שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה