חדשות בארץ

אבי הלוחם הפצוע לנתניהו: "תעשו יד אחת, לא ימין ולא שמאל"

אביו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי, שנפצע באורח אנוש בגבול עזה, קרא לראש הממשלה לשעבר לשתף פעולה עם ראש הממשלה נפתלי בנט: "תפסיקו, תעשו יד אחת ותתגברו על זה". נתניהו חיזק את האב הכואב: "מחבקים אתכם"

בראל חדריה שמואלי (צילום: דוברות המשטרה)בראל חדריה שמואלי (צילום: דוברות המשטרה)
אא
ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שוחח שלשום (בין ראשון לשני) עם יוסי, אביו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי שנפצע באורח אנוש מירי מחבל בגבול עזה.

בתחילת השיחה, שהקלטתה פורסמה הערב, שאל נתניהו לשלומו של בראל: "אני יודע שאלה רגעים מאוד קשים, ואני רוצה שתדע שאנחנו מחבקים אתכם. כל עם ישראל מחבק אתכם, ומחבק ואת בראל".

האב הודה לנתניהו על דבריו, וביקש לומר מספר מילים: "מתי תגיעו למסקנה במדינה הזו שהחיילים שלנו הם לא ברווזים?". הוא סיפר על שיחתו עם ראש הממשלה נפתלי בנט: "אמרתי לו, מה, זה בגלל שאתה מפחד מהממשלה הזאת? אמרתי לו, איך אתם עושים דברים כאלה, לא יודעים לקחת אחריות ממשלתית כולם יחד, לעשות סוף לנגע הזה שקורה לחיילים? זה בן יחיד שלי, הוא פצוע אנוש ועבר היום שני ניתוחים".

"אתה מבין מה אני אומר בקשר לבנט?", הוסיף האב הכואב. "תפסיקו, תעשו יד אחת ותתגברו על זה בישירות ובאמיתיות. תפסיקו לקדם את האנשים קדימה ליד הגדר. כן לירות, לא לירות – למה אין החלטה ברורה? תעשו יד אחת כולכם, לא ימין ולא שמאל, תפסיקו לחפש את הכיסאות שלכם".

בסיום השיחה אמר נתניהו, כי הוא מתפלל להחלמתו של הלוחם: "אני מתפלל שהוא יצא מזה. יש לך את כל האהבה שלנו. שאלוקים ישמור עליכם".

(אודיו: כאן חדשות)

כזכור, אתמול פורסמה הקלטת השיחה הטעונה שניהל ראש הממשלה עם אביו של בראל, במהלכה הטיח האב דברים קשים בבנט וכינה אותו "פחדן".

שמואלי מתח בדבריו ביקורת חריפה על מדיניות הממשלה מול חמאס ועל הוראות הפתיחה באש של צה"ל: "הם מתקרבים עד הגדר, איפה אתם חיים? לא לירות, כן לירות. מה זה, אתם לא יודעים לקבל החלטות? מה, אתה מפחד? סליחה שאני קצת תוקף – ממי אתה מפחד, מעבאס? תתעורר. אתה פחדן, אתה וכל הממשלה שלך פחדנים. תעשו משהו, תעיפו אותם מהשטח לקילומטר".

"איפה אתם חיים? אין לכם ילדים? לי יש ילד אחד בודד", הוסיף האב בבכי. "תתעוררו, הילדים שלנו הולכים. אל תקח את זה אישית – תקח אחריות כבר, תתעורר".

במהלך השיחה נשמע בנט לא מרוכז והתבלבל בשמו של הלוחם הפצוע. לאחר פרסום ההקלטה, הוציא ראש הממשלה הודעת התנצלות: "התקשרתי ליוסי, אביו של בראל, מתוך דאגה כנה לבריאותו של בראל ועל מנת לחזק את ההורים ברגע כל כך קשה בחייהם. יוסי הביע בפניי כעס ותסכול טבעיים, ואני מחבק אותו ואת משפחתו. ההחלפה בין שמו של בראל לבין שם אביו קרתה בתום לב, ואני מבקש להתנצל על כך מעומק ליבי".

"אין מילים לתאר את הכאב והקושי שהמשפחה עוברת ברגעים אלה", הוסיף בנט. "חיילי צה"ל ולוחמיו, בוודאי בני משפחותיהם, יקרים לליבי מאז ומתמיד, וכך ימשיכו להיות. זהו קודש הקודשים. אני מבקש לשלוח פעם נוספת חיזוק ותמיכה למשפחה בשעה קשה זו, ומצר על כך שנפגעה. עם ישראל כולו נושא תפילה להחלמתו של בראל".

תגיות:רצועת עזהבראל חדריה שמואלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה