חדשות בריאות

הבדיקות הסרולוגיות לילדים לא יתבצעו היום, המבצע יצומצם

בעקבות התקלות הרבות במבצע הבדיקות הסרולוגיות והשיעור הנמוך של נדגמים עם נוגדנים שאותר בחלק מהרשויות, הוחלט במשרדי הבריאות והחינוך לצמצם את המבצע. הוא יחודש מחר ברשויות בהן שיעור הנדגמים עם נוגדנים גבוה מ-12%

בדיקה סרולוגית (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בדיקה סרולוגית (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פיקוד העורף הודיע הבוקר (רביעי) על הפסקה זמנית במבצע לעריכת בדיקות סרולוגיות לילדים בגילאי 12-3. הבדיקות לא יתקיימו היום, ויחודשו מחר במתווה מצומצם.

"לאור הנתונים שנאספו עד כה במסגרת מבצע הבדיקות הסרולוגיות ללא עלות לילדים בגיל 12-3, פיקוד העורף ומשרדי הבריאות והחינוך החליטו לרכז את המאמץ ברשויות שבהן התגלה המספר המשמעותי ביותר של נדגמים עם נוגדנים לנגיף הקורונה", נמסר מפיקוד העורף. בהודעה צוין, כי המבצע יתחדש מחר ברשויות בהן נמצא שיעור נדגמים עם נוגדנים לנגיף הקורונה הגבוה מ-12%, וכן ברשויות שטרם נדגמו או שהמבצע החל בהן אתמול. מבצע הבדיקות יימשך עד ה-31 באוגוסט.

הבדיקות הסרולוגיות, שהחלו בתחילת החודש כפיילוט בחברה החרדית, נועדו לאתר ילדים שנדבקו בקורונה והחלימו מבלי שסבלו מתסמינים, ולהעניק להם זכאות לתו ירוק לקראת פתיחת שנת הלימודים. השבוע התרחב המבצע לכלל האוכלוסייה. במוקדים שונים ברחבי הארץ דווח על תקלות רבות, שגרמו לעומסים כבדים ולזמני המתנה ארוכים.

בנוסף לתקלות, התוצאות שהתקבלו בחלק מהרשויות העידו על שיעור נמוך מאוד של מחלימים – עובדה המטילה ספק ביעילותו של המבצע ובכדאיות המאמץ להמשכתו. בכאן חדשות דווח, כי השרות איילת שקד ותמר זנדברג דרשו להפסיק מיידית את המבצע הארצי. ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מתח אתמול ביקורת פומבית: "הבדיקות הסרולוגיות גורמות לדבר אחד – למדגרה של קורונה. כולנו טועים, אפשר לעצור עכשיו, לעשות את זה בצורה מסודרת בבתי הספר".

תגיות:פיקוד העורףמשרד הבריאותנגיף הקורונהבדיקות סרולוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה