חדשות בריאות

בר סימן טוב: לדחות את פתיחת שנת הלימודים

משה בר סימן טוב, שכיהן כמנכ"ל משרד הבריאות בתחילת מגפת הקורונה, מתח ביקורת על משרד החינוך והשרה יפעת שאשא ביטון, וקרא לדחות את פתיחת שנת הלימודים לאחר החגים: "לא ניתן לשלול קטסטרופה"

בר סימן טוב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)בר סימן טוב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, קרא הבוקר (חמישי) לדחות את פתיחת שנת הלימודים ולחזור למוסדות החינוך רק לאחר החגים. במאמר שפרסם ב"ידיעות אחרונות" מתח בר סימן טוב ביקורת על משרד החינוך. הוא הביע את דעתו, כי במצב התחלואה הנוכחי פתיחת שנת הלימודים כסדרה "אינה מתיישבת עם ניהול סיכונים סביר" ומהווה "הימור עם הפסד כמעט בטוח".

לדברי המנכ"ל לשעבר, "מערכת החינוך כאן היא כל כך צפופה, יש לנו הכי הרבה ילדים בכל המדינות המפותחות. לפתוח את השנה כעת, כשמספר המאומתים ליום עומד על כ-10,000, יהיה לשחק באש ולהתפלל לנס. יכול להיות שיקרה לנו נס ופתיחת שנת הלימודים תעבור בשלום, אך לא ניתן לשלול קטסטרופה".

מבלי לנקוב בשמה, מתח בר סימן טוב ביקורת על שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שהביעה התנגדות לחיסון ילדים במסגרת מוסדות החינוך: "כילינו את הזמן בדיונים מיותרים על כן או לא לחסן בבית ספר במקום לייצר מצב שימנע את התפשטות המגפה. הדיון חסר האחריות הזה עוד יעלה לנו בתחלואה מעבר לקורונה, וחלילה אולי גם בחיי אדם".

בר סימן טוב תקף גם את המתווה שגיבש משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים: "היינו צריכים לנצל את הזמן הרב שהיה לנו כדי להיערך לפתיחה בטוחה של שנת הלימודים. המצאנו מתווים של כיתות ירוקות שרק עיוור צבעים לא רואה כמה הן אדומות בוהקות. מבצע הבדיקות הסרולוגיות רק בלבל עוד יותר את ההורים, שכבר לא מבחינים בין שלל המתווים והבדיקות השונות. ובעיקר – ניהלנו משא ומתן עם הווירוס במעמד צד אחד. הוא לא בא לשולחן ולא משתף פעולה עם התוכניות שלנו".

בסיכום הדברים, קרא בר סימן טוב להתחיל בהיערכות מיידית ל"פתיחה בטוחה" של מערכת החינוך אחרי החגים: "צריך לחיות לצד הקורונה ולעשות הכל כדי להימנע מסגר. זה עדיין אפשרי. אך המשמעות של לחיות לצד הקורונה לא אומר לאפשר למות ממנה בהיקפים של עשרות אנשים ביום, כל יום למשך תקופה ארוכה. המשמעות הנכונה היא ליצור שגרת חיים בטוחה לטווח ארוך".

"בכל פעם שפתחנו את הלימודים מאז שהחלה המגפה, חווינו עלייה בלתי נשלטת בתחלואה. מעולם לא פתחנו אותם ב-10,000 חולים ליום. ההתמודדות עם המגפה דורשת אסטרטגיה רב-מערכתית וארגז כלים רחב. צריך לנצל את תקופת החגים כדי לעשות זאת הפעם באופן שונה – ולטווח ארוך".

תגיות:משרד החינוךמערכת החינוךנגיף הקורונהמשה בר סימן טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה