חדשות בארץ

ניסיון חטיפת נשק: צוער הותקף במהלך ניווט בגליל

צוער מגדוד גפן בבה"ד 1 הותקף במהלך ניווט לילי על ידי ערבי, שניסה לחטוף את נשקו. החייל הצליח להדוף את התוקף ולמנוע את גניבת הנשק. דובר צה"ל: "האירוע תוחקר על ידי המפקדים בשטח והועבר לחקירת משטרה"

לוחמי צה"ל באימון, תמונת ארכיון (צילום: Hamad Almakt/Flash90)לוחמי צה"ל באימון, תמונת ארכיון (צילום: Hamad Almakt/Flash90)
אא

צוער מגדוד גפן בבה"ד 1 הותקף הלילה (בין רביעי לחמישי) על ידי ערבי בכפר כעביה שבצפון. רכב עצר בסמוך לצוער, שהיה במהלך תרגיל ניווט. הנהג יצא מהרכב, בעט בחייל וניסה למשוך את נשקו על מנת לגונבו.

הלוחם לא איבד את עשתונותיו, משך את נשקו בחזרה, בעט בתוקף ונתן מכת קנה לכיוון החזה שלו. לאחר מכן הוא דרך את הנשק מבלי לבצע ירי. התוקף ברח חזרה לתוך רכבו ונמלט מהמקום.

מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך אימון צבאי הלילה באזור הגליל התחתון, הותקף צוער מגדוד גפן על ידי חשוד שניסה לחטוף את נשקו. הצוער, שהיה לבדו במהלך ניווט בדד, הגיב במהירות ובנחישות, הדף את החשוד בכוח ובכך מנע את גניבת הנשק. לאחר מאבק החשוד נמלט מהנקודה. האירוע תוחקר על ידי המפקדים בשטח והועבר לחקירת משטרה".

בארגון "תורת לחימה" שיבחו את הצוער על תגובתו המהירה, אולם הוסיפו: "מדובר בלוחם נושא נשק. לא ייתכן שהוא יסתכן בקרב מגע ולא ישתמש בנשקו לחיסול מחבל מרצח. אירוע זה דומה אחד לאחד לאירוע חטיפת הנשק בניווט בשפרעם שאירע לפני חצי שנה, ומוכיח כי הלקחים לא הופקו".

בהמשך התגובה קראו בארגון לשנות את הוראות הפתיחה באש: "נמשיך לפעול לשינוי ותיקון, כדי שצה"ל יחזור להיות צבא יהודי מנצח".

כזכור, בחודש מרץ השנה הותקף לוחם חטיבת הקומנדו, שהיה במהלך אימון ניווט בדד באזור שפרעם שבגליל. מרכב שעצר ליד הלוחם יצאו שני אנשים, שניסו לחטוף ממנו את הנשק. הלוחם נאבק עמם במשך מספר דקות, בסופן הצליחו השניים להשתלט על הנשק ונמלטו מהזירה. החייל נחבל בידו ובפניו באורח קל.

תגיות:אימוןצה"לבה"ד 1

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה