חדשות בריאות

משרד הבריאות: נשקול הערכה מחודשת לגבי פתיחת שנת הלימודים

בדיון בוועדת החוקה, הקשה מ"מ יו"ר הוועדה, חבר הכנסת איתן גינזבורג, כיצד המלצת משרד הבריאות לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר מתיישבת עם האסטרטגיה שלו לקנות זמן עד לחיסון מירבי של האוכלוסייה. נציגת משרד הבריאות, אילנה גנס: "אם נראה המשך עלייה קיצוני בתחלואה, יכול להיות שישקלו את ההחלטה הזו מחדש"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ברקע תחלואת הקורונה הגוברת, במשרד הבריאות ישקלו לקיים בימים הקרובים הערכת מצב מחודשת בנוגע לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. כך אמרה הבוקר (חמישי) ראש מטה בריאות הציבור במשרד, אילנה גנס, בדיון בוועדת החוקה של הכנסת.

מ"מ יו"ר הוועדה, חבר הכנסת איתן גינזבורג (כחול לבן), הקשה בדיון על הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות, שהמליצו לפתוח את שנת הלימודים כסדרה בכפוף למתווה שאושר על ידי קבינט הקורונה: "פתיחת שנת הלימודים תביא בהכרח להדבקות, וזה פוגע באסטרטגיה של משרד הבריאות לקניית זמן", אמר. "אם הייתם פותחים את הלימודים ב-3 באוקטובר, בהכרח היינו עם יותר מחוסנים ופחות מאומתים, עם מצב משק ומצב בריאותי הרבה יותר טוב. כרגע זה סותר את הרצון להגיע לכמה שיותר מחוסנים".

גנס השיבה: "אני מעריכה שאם נראה המשך עלייה קיצוני בתחלואה, יכול להיות שישקלו את ההחלטה הזו מחדש. כרגע ההמלצה היא לפתוח".

"אנחנו רוצים לפתוח את שנת הלימודים כסדרה עם כל אמצעי ההגנה האפשריים, על מנת להבטיח עד כמה שניתן מניעת הגעה של ילדים חולים", הוסיפה גנס. לדבריה, ההערכה היא כי עד תחילת שנת הלימודים יירשמו אחוזי התחסנות גבוהים בקרב התלמידים בגילאים בהם ניתן להתחסן: "כבר היום אנחנו עומדים על קרוב ל-73% מחוסנים בגילאי 19-16 וקרוב ל-45% בקרב בני 12 עד 15. אנחנו מקווים שהמספרים יעלו במהלך השבועות הקרובים".

בתחילת הישיבה מסרה גנס נתונים על הבדיקות המהירות: "ראינו מאות ואלפים שיצאו חיוביים בבדיקות האנטיגן המהירות בכניסה לאתרים ו-95% מהם יצאו חיוביים גם לאחר מכן ב-PCR". היא ציינה, כי 62% מהנבדקים בבדיקות המהירות הינם ילדים בגילאי 12-3, וכי שיעור החיוביים בקרב הנבדקים בבדיקות אנטיגן מהירות עומד על כ-2.5%.

"אדם שבדיקת האנטיגן שלו חיובית – מקימים עליו חובת בידוד במערכות והוא מחויב לבדיקת PCR בתוך 24 שעות מקבלת התשובה. אם לא ביצע בדיקה תוך 48 שעות – חלה עליו חובת בידוד ל-14 יום ללא אפשרות קיצור. סביב 60% ביצעו בטווח של 48 שעות".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהועדת החוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה