חדשות בריאות

"העומס בבתי החולים – הכבד ביותר מפרוץ המגפה": ממונה הקורונה מתריע

ממונה הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, הזהיר מפני העומס השורר בבתי החולים, שלדבריו הינו הכבד ביותר מפרוץ המגפה. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר כי שנת הלימודים תיפתח במועדה ב-1 בספטמבר

פרופ’ זרקא (צילום: David Cohen/Flash90)פרופ’ זרקא (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

ממונה הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, התריע הבוקר (ראשון) כי העומס בתי החולים הגיע הינו הכבד ביותר מאז תחילת מגפת הקורונה.

בריאיון לכאן חדשות, הסביר פרופ' זרקא כי העומס הכבד נוצר כתוצאה משילוב של שלושה גורמים: העלייה המשמעותית בתחלואת הקורונה; ההתפרצות של תחלואה נשימתית שאינה קשורה לקורונה; וכן העובדה שבניגוד לתחילת משבר הקורונה, הציבור אינו חושש כעת להגיע לבתי החולים לצורך קבלת טיפול בעניינים שאינם קשורים לקורונה.

הפרויקטור ציין, כי המחלקות הפנימיות מלאות. לדבריו, בעוד בעבר בתי החולים היו סוגרים מחלקות פנימיות ומסבים אותן למחלקות קורונה – כעת במקרים רבים אין אפשרות לעשות זאת. עוד הוסיף כי בחדרי המיון השונים יש עומס רב, והדגיש את הקושי של הצוותים הרפואיים בהמשך ההתמודדות עם המגפה לאחר יותר משנה וחצי של עבודה אינטנסיבית רציפה.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הביע הבוקר תקווה כי מגמת הבלימה המסתמנת בתחלואה תימשך: "האופטימיות היא זהירה, באמת צריכים להיות זהירים", אמר בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM. "עדיין לא רואים את המספרים יורדים, אלא יש האטה בקצב העלייה. עדיין יש בכל יום יותר מאומתים, אבל קצב העלייה יותר נמוך, מקדם ההדבקה נמצא במגמת ירידה, ואנחנו מקווים מאוד שזה יימשך והוא יירד מתחת ל-1".

בנוגע לחזרה ללימודים, העריך פרופ' אש כי שנת הלימודים תיפתח במועדה ב-1 בספטמבר: "יש חשיבות גדולה לפתיחה בזמן, חשוב שהתלמידים ייכנסו למסגרת גם אם כמה ימים". הוא הודה כי תלמידים ייאלצו להיכנס לבידודים אולם טען כי "הרוב יישארו בכיתות. אנחנו רוצים להיכנס לתלם, ולדחות זאת בחודש זה לא עניין של מה בכך. כל הצעדים שאנחנו עושים לא מעלימים את הסיכון אבל מורידים אותו, ומאפשרים להתחיל את הלימודים".

באשר לחששות מעלייה בתחלואה בשל השילוב בין החזרה למוסדות החינוך להתכנסויות המשפחתיות בתקופת החגים, השיב פרופ' אש: "גם פה זה עניין של זהירות שצריך לנקוט. הבדיקות המהירות יעזרו לנו בסינון התחלואה לפני הכניסה לבתי הספר. גם בתא המשפחתי אני קורא לאנשים לקנות את הבדיקות האלה בסופר פארם, ולעשות אותן לפני המפגשים".

מנכ"ל משרד הבריאות הודה, כי לא ניתן לסמוך על אכיפת הנחיות הקורונה במוסדות החינוך: "אני מבין את החשש. אם נבנה על האכיפה פה, זה לא יהיה פשוט. צריכה להיות אחריות גם של הורים, גם של מנהלים ומורים. אנחנו חייבים לסמוך על זה, אחרת לא נוכל להתקדם. יש פה מהלך שהוא הרבה יותר רחב מלפתוח את שנת הלימודים".

תגיות:מערכת הבריאותנגיף הקורונהפרופ' סלמאן זרקא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה