חדשות בארץ

"שהממשלה תתעשת": רופאי בתי החולים הציבוריים הפגינו מול משרד הבריאות

מאות רופאים, אחיות וצוותי רפואה הפגינו מול משרד הבריאות בירושלים, במחאה על אי קיום ההסכם עם בתי החולים הציבוריים: "התנהלות משרד הבריאות זה הווריאנט הכי מסוכן"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע השביתה של בתי החולים הציבוריים, הפגינו היום (ראשון) מאות רופאים, אחיות וצוותי רפואה מול משרד הבריאות בירושלים. הם מתחו ביקורת חריפה על שהממשלה אינה מקיימת את ההסכם שנחתם עם בתי החולים הציבוריים להעברת תקציבים, והזהירו כי השביתה תימשך ללא הגבלת זמן: "התנהלות משרד הבריאות זה הווריאנט הכי מסוכן", תקפו.

כזכור, בשבוע שעבר פתחו שבעת בתי החולים הציבוריים – הדסה ושערי צדק בירושלים, לניאדו בנתניה, מעייני הישועה בבני ברק ושלושת בתי החולים בנצרת – בצעדי מחאה. ביום רביעי הם עברו לעבוד במתכונת שבת מצומצמת, במסגרתה ניתוחים שאינם מצילי חיים נדחים ותורים שאינם דחופים מבוטלים.

בדברים שנשא בהפגנה, אמר מנכ"ל שערי צדק, פרופ' עפר מרין: "אנחנו בימי הסליחות. אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת ולבקש סליחה ממאות ספקים בירושלים ובערים אחרות, שלא מקבלים חודשים את השכר שלהם. אני רוצה לבקש סליחה מכל העובדים מכל שבעת בתי החולים, שחיים כל בוקר בחוסר ודאות, תהיה משכורת או לא תהיה משכורת. אני רוצה בעיקר לבקש סליחה מאלפי מטופלים, שכבר כמה ימים אנחנו לא יכולים לתת להם טיפול. אנחנו מתחת לקו האדום, ואנחנו נעמוד פה כדי לתת את הטיפול לכל המטופלים שלנו באופן מלא".

פרופ' פהד חכים, מנכ"ל בית החולים האנגלי בנצרת, תקף: "אני מתבייש להיות פה היום. אנחנו רוצים ודאות ותקווה. גם לאמא שלי ביטלתי הבוקר את הניתוח שלה. איפה האנשים שאמונים על מערכת הבריאות, אלו שצריכים לחשוב איך מתפעלים את המערכת? נרדמו בשמירה? איפה משרד הבריאות? ראש הממשלה, שר האוצר, שר הבריאות – תתעשתו. אי אפשר לקחת בשבי אזרחים, מטופלים וספקים. אנחנו לא מוכנים לקבץ נדבות שוב ושוב".

מנכ"ל בית החולים לניאדו, נדב חן, אמר: "שולחים אותנו למערכה עם טנקים בלי פגזים. מה שעושים לנו זה פלסטר על פצע ירי. משרד הבריאות, הרגולטור, הוא האבא שאמור לדאוג לנו. מה קורה, למה הדברים לא זורמים? אנחנו רוצים לטפל בחולים. יש מגפה, אנחנו צריכים לנצח אותה. אנחנו יודעים איך לעשות זאת – אך אין לנו אמצעים. הספקים לא מקבלים כספים, אני לא יכול לגייס כוח אדם. חסר לנו כוח אדם – כי אין אישורים. מספיק עם כל הבירוקרטיה הזאת. יש מסמך כתוב, פשוט תמלאו אותו, תנו לנו לעבוד. תעבירו לנו את האמצעים, כי אנחנו רוצים לנצח את המגפה. אנחנו החיילים שלכם. המפקדים שלנו – תתעוררו".

פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת הקורונה בהדסה, התייחס למצוקתם של בתי החולים בבירה: "משרד הבריאות, תתביישו. ירושלים זו ישראל השניה? תושבי ירושלים לא ראויים למשהו יותר טוב? שנה וחצי אנחנו עובדים, יום יום, 24/7, להילחם בקורונה, ובשלושת הגלים היא הייתה באחוז כפול בירושלים מאשר בכל שאר המדינה. לא הוצאנו מילה, לא ביקשנו תוספת, עבדנו באותה משכורת, אבל זה מה שמקבלים חזרה? שלא נותנים לבית חולים להתנהל בצורה מכובדת?".

"אולי הגיע הזמן שהדסה תהיה בית חולים עירוני", הוסיף פרופ' מבורך. "אולי העירייה צריכה לקחת חסות עליה, אם משרד הבריאות לא מסוגל. אנחנו צריכים עזרה, אנחנו לא יכולים מצד אחד לעמוד בחזית ומצד שני לקבל יריות בגב, לא יכול להיות דבר כזה. זו בגידה בעבודה הרפואית של כולנו".

תגיות:משרד הבריאותבתי החולים הציבוריים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה