חדשות בריאות

פרופ’ אש: מהיום – החיסון השלישי פתוח לכולם

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הודיע על הרחבת מבצע החיסון השלישי לכלל האוכלוסייה. החיסון יינתן לבני 12 ומעלה, שחלפו חמישה חודשים מעת שקיבלו את החיסון השני. בנוסף, הודיע משרד הבריאות על הקלות למחוסנים השבים מחו"ל ועל עדכון בקריטריונים לקבלת התו הירוק

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 18:13)

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הודיע היום (ראשון) על הרחבה מיידית של המבצע למתן חיסון הדחף השלישי נגד נגיף הקורונה ופתיחתו לכלל האוכלוסייה. על פי ההחלטה, שנמסרה במסיבת עיתונאים, החל מהיום ניתן לקבל מנת חיסון שלישית מגיל 12 ומעלה, ובלבד שחלפו חמישה חודשים מעת קבלת החיסון השני.

פרופ' אש ציין, כי עד כה כשני מיליון איש קיבלו את החיסון השלישי: "המבצע מוצלח מאוד, הן בקצב שלו לאור ההיענות הטובה של האוכלוסייה, והן בתוצאותיו. אנחנו רואים את ההשפעה של החיסונים על בלימת התחלואה הקשה, וקרוב לוודאי גם על האטת עלייה במספר המאומתים".

ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, הודיע בהמשך מסיבת העיתונאים על מתן הקלות למחוסנים השבים מחו"ל ממדינות כתומות: "מי שחוזר מחו"ל ויש לו שתי מנות ולא עברו חמישה חודשים, או שכבר קיבל את המנה השלישית – פטור מבידוד בארץ". הוא הדגיש כי גם המחוסנים מחויבים עדיין בבדיקת קורונה עם נחיתתם בנתב"ג, ועליהם להישאר בביתם במשך 24 שעות עד לקבלת תוצאה שלילית.

פרופ' זרקא הוסיף, כי החל מה-1 באוקטובר תעודכן הגדרת המושג מחוסן, ובהתאם לכך ישונו הקריטריונים לקבלת התו הירוק: "מי מחוסן נגד קורונה? מי שקיבל שתי מנות ועוד לא עברו חמישה חודשים. מי שעברו חמישה חודשים וקיבל את המנה השלישית – חוזר להגדרת מחוסן. גם מחלים בחצי השנה הראשונה אחרי החלמתו נחשב למחוסן. אם עברה חצי שנה – הוא נדרש למנת חיסון".

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 7,071 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מדובר בנתון נמוך לעומת הימים הקודמים, והוא נובע מהמספר הנמוך יחסית של הבדיקות שפוענחו – כ-103 אלף. עם זאת, שיעור הבדיקות החיוביות רשם שיא חדש בגל הרביעי – 7.09%. במקדם ההדבקה (R) נרשמה עלייה קלה – ל-1.11.

80,579 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,175 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה לשיא חדש בגל הנוכחי ועומד כעת על 726, ביניהם 149 מונשמים. מצבם של 191 חולים מוגדר קריטי.

מנתונים לא סופיים, שצפויים להתעדכן בהמשך, עולה כי בשתי היממות האחרונות נפטרו 25 חולים נוספים. מספר הנפטרים המצטבר מפרוץ המגפה עומד כעת על 6,958. מספר הקורבנות בגל הרביעי מסתכם ביותר מ-500, מתוכם 480 נפטרו מתחילת החודש.

למרות נתוני התחלואה והתמותה הגבוהים, דו"ח חדש שפרסם הבוקר מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה טוען כי "ממשיכים להתחדד הסימנים החיוביים לבלימת העלייה בתחלואה הודות להשפעת מנת החיסון השלישית – התייצבות במספר החולים במצב קשה וירידה במספר החולים במצב קשה בני 60 ומעלה ובמספר המאומתים החדשים בגילאים אלה". מומחי המרכז, המופעל על ידי אמ"ן, מדגישים כי יש להמשיך בפעולות לבלימת ההתפרצות – התחסנות נרחבת, עטיית מסכות בחללים סגורים, הקפדה על בידוד ובקרה הדוקה על החוזרים מחו"ל.

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה