חדשות בארץ

סערה בעקבות פגישת גנץ-אבו מאזן: "יש התרפסות גדולה מזו?"

במערכת הפוליטית ובתקשורת הגיבו בסערה על פגישתו של שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. במפלגת הציונות הדתית תקפו את ראש הממשלה נפתלי בנט: "אין לו קווים אדומים"

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:24)

פגישתו של שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מעוררת הבוקר (שני) הדים סוערים במערכת הפוליטית ובתקשורת. בעוד בשמאל בירכו על הפגישה הרשמית הראשונה מאז 2010 של בכיר ישראלי מהדרג הממשלתי עם אבו מאזן, בימין תקפו בחריפות.

בפגישה החריגה, שהתקיימה בידיעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, השתתפו מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן, השר לנושאים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין א-שייח' וראש המודיעין הכללי ברשות מאג'ד פארג'. הפגישה נמשכה כשעתיים וחצי, והיא עסקה בשורה של נושאים ביטחוניים-מדיניים, אזרחיים וכלכליים. בחלקה האחרון נועדו גנץ ואבו מאזן בארבע עיניים במשך כ-40 דקות.

על פי הודעת לשכת שר הביטחון, במהלך הפגישה אמר גנץ לאבו מאזן כי ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית. עוד נמסר, כי השניים דנו בעיצוב המציאות הבטחונית, האזרחית והכלכלית באזור יהודה ושומרון ובעזה. השניים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר בסוגיות השונות שהועלו.

גורם בסביבתו של ראש הממשלה התייחס הבוקר לפגישתו של שר הביטחון עם יו"ר הרשות הפלסטינית: "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה", מסר. "מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית. אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה".

 

בשמאל מברכים, בימין תוקפים

שר הבריאות ניצן הורוביץ (מרצ) בירך על פגישתו של גנץ עם אבו מאזן: "לאחר נתק ארוך ומזיק של שנים עם השכנים הקרובים ביותר, הגיע הזמן לחדש את ההידברות ושיתוף הפעולה עם הרשות. כך עשיתי בפגישתי עם שרת הבריאות הפלסטינית לפני מספר שבועות, וכך יש לעשות בכל התחומים – האזרחי, הכלכלי, הביטחוני והמדיני".

סגן שרת הכלכלה והתעשייה, יאיר גולן, חברו לסיעה של הורוביץ, כתב בטוויטר כי "פגישת שר הביטחון עם ראש הרשות הפלסטינית היא סימן מעודד ועוד ביטוי לשינוי החיובי שמביאה איתה הממשלה החדשה. את מורכבות הסכסוך צריך לפתור בשיח – זה המעשה הציוני הנכון".

מנגד, במפלגת הציונות הדתית אמרו כי "הניסיונות של בנט ואנשיו להמעיט בחומרת המפגש והשלכותיו לא יצליחו להסתיר את האמת: אחרי שנים שבהן הימין הפך את אבו מאזן ללא רלוונטי בשדה המדיני, ובמאמצים כבירים חנק למוות לאיטה את אופציית המדינה הפלסטינית והוריד אותה מהשולחן, ממשלת בנט מחזירה את אבו מאזן לקדמת הבמה כשחקן במגרש הבינלאומי, מנשימה אותו מלאכותית, מחזירה לחיים את התהליך המדיני ומזמינה לחץ בינלאומי לכניעה ונסיגות ולחלוקת הארץ".

"שותפיו של בנט משמאל מבינים את המשמעות הזו היטב וזו הסיבה לצהלות השמחה שלהם מהבוקר", הוסיפו בציונות הדתית. "למרבה הצער, בנט הוכיח שאין לו קווים אדומים בדרך לשרידותו הפוליטית בממשלת השמאל עם תומכי הטרור שהוא הקים, ומכאן הגיבוי שהוא מעניק וימשיך להעניק לגנץ".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) תקף: "אחרי עשור שבו ראש הממשלה נתניהו פשוט העיף מסדר היום את הנושא הפלסטיני, בנט וגנץ מחזירים אותו לקדמת הבמה. כל פגישה כזו מחזקת את הפלסטינים בעיני העולם מול ישראל, ומחזירה לשולחן את השיח השקרי של כובש ונכבש במקום מדינה דמוקרטית מול טרור אכזר".

"מישהו באמת מאמין למשחק של השוטר הטוב והשוטר הרע שבנט וגנץ מציגים? 'הפגישה אושרה על ידי לשכת בנט אבל לא יהיה תהליך מדיני', זה מה שבנט הוציא וזה שקר. עוד שקר. בנט מחפש בייס חדש, ואם צריך הוא יעשה כמעשה שרון. יש לו שותפים מספיק מסוכנים ואנטי ציוניים בשביל זה", כך קרעי.

המהלך של גנץ זכה לתגובות מנוגדות גם בקרב אנשי התקשורת. איש חדשות 12, אוהד חמו, כתב: "אחרי עשור שנתניהו ייבש את אבו מאזן ואת הרשות הפלסטינית בכלל, הפגישה של גנץ ואבו מאזן היא בשורה חשובה ביותר. דיאלוג עם רמאללה עדיף על דיאלוג עם חמאס. נקודה".

פרשן "ישראל היום" מתי טוכפלד טען כי "הפגישה של בני גנץ עם אבו מאזן ברמאללה היא ההתפתחות הכי מדאיגה מאז כינון הממשלה, והיא מתרחשת שעות בודדות אחרי שובו ארצה של נפתלי בנט מוושינגטון. מה עוד היה בפגישה הזאת שמסתירים מאיתנו?".

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, תקף את שר הביטחון: "גנץ ניצח במירוץ הסמוי בקרב שרי הממשלה החדשה – מי יזכה לפגוש את אבו מאזן. מילא שמדובר במנהיג חסר לגיטימציה, וכמעט מצורע בינלאומית אחרי שממשלו רצח, ממש כך, מתנגד משטר אך לאחרונה. בהוראת אבו מאזן עצמו הותנע ההליך בהאג שמטרתו להפוך את בני גנץ ושאר בכירי מערכת הביטחון לפושעי מלחמה. לפגוש את האיש שמבקש להפוך אותך לקרימינל בינלאומי, ולרוץ לספר לחבר'ה כאילו הבאת שלום – יש התרפסות גדולה מזו?".

תגיות:הציונות הדתיתאבו מאזןבני גנץעמית סגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה