חדשות בריאות

7,043 נפטרים מפרוץ המגפה; בנט: שנת הלימודים תיפתח במועד

משרד הבריאות עדכן, כי מניין קורבנות מגפת הקורונה עלה ל-7,043, מתוכם כ-615 נפטרו בגל הרביעי. בדיון היערכות שקיים ראש הממשלה נפתלי בנט, הוחלט כי שנת הלימודים תיפתח כסדרה ב-1 בספטמבר. רף ההתחסנות של 70% הנדרש לקיום לימודים פרונטליים בכיתות ז'-י"ב ברשויות אדומות יכלול בחודש הראשון גם תלמידים שקיבלו מנת חיסון אחת בלבד

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 22:46)

משרד הבריאות עדכן הערב (שני), כי מספר חולי הקורונה שנפטרו מפרוץ המגפה לפני כשנה וחצי חצה את רף ה-7,000. מניין הקורבנות עומד כעת על 7,043, מתוכם כ-615 נפטרו בגל הרביעי. אתמול נפטרו 25 בני אדם, ומחצות נוספו תשעה מקרי פטירה.

עוד עולה מהעדכון, כי אתמול אובחנו 6,622 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. שיעור הבדיקות החיוביות הסתכם ב-7.80% – הנתון הגבוה ביותר מאז חודש פברואר.

בבתי החולים מאושפזים 1,136 חולים, מתוכם 738 במצב קשה. מספר החולים המחוברים למכונות הנשמה עלה מהבוקר מ-160 ל-169. כן נרשמה עלייה במספר החולים שמצבם מוגדר קריטי – מ-201 ל-213.

מוקדם יותר היום, כינס ראש הממשלה נפתלי בנט דיון היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים. בדיון השתתפו שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירים נוספים. בפתח הדיון הבהיר בנט, כי שנת הלימודים תיפתח ביום רביעי הקרוב כמתוכנן.

על פי הדיווחים מהישיבה, התגלע בה עימות סוער בנוגע ליישום הסעיף במתווה החינוך לפיו בערים אדומות כיתות בהן שיעור המחוסנים נמוך מ-70% ילמדו בלמידה מרחוק מהבית. לאור התחלואה האדומה ביישובים רבים ברחבי הארץ, הציעו הורוביץ ושאשא ביטון להחיל סעיף זה רק מחודש אוקטובר. בנט סירב, והציע כפשרה כי בחודש הראשון ללימודים לסף ההתחסנות של 70% יוכנסו גם תלמידים שקיבלו רק מנת חיסון אחת. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הביע את התנגדותו ואמר כי אין בו היגיון אפידמיולוגי, אולם בנט דחה את הדברים: "שמעתי את כולכם, אבל קיבלתי את ההחלטה".

בהודעה שיצאה בסיום הדיון פורטו הצעדים עליהם הוחלט בדיון.

1. שימוש נרחב בבדיקות קורונה מהירות.

2. מתווה "התו הירוק" יוחל על עובדי מערכת החינוך, במקביל להחלתו על סקטורים נוספים במשק. עובדים לא מחוסנים יחויבו בהצגת תוצאת בדיקת קורונה שלילית פעמיים בשבוע, שיבוצעו במתחמי הבדיקות המהירות הפרוסים ברחבי הארץ.

3. החל מפתיחת שנת הלימודים ביום רביעי, 1 בספטמבר, כיתות ח'-י"ב בערים אדומות שבהן היקף התלמידים שקיבלו את זריקת ההתחסנות הראשונה יהיה נמוך מ-70% ילמדו באופן מקוון. יודגש, כי זריקה ראשונה זו כשלעצמה לא תעניק תעודת "תו ירוק" החלה בשאר המקומות והפעילויות. החל מה-30 בספטמבר, היקף ההתחסנות למתווה זה יימדד ביחס לשתי זריקות התחסנות.

5. במהלך חודש ספטמבר, תלמידי הכיתות שילמדו באופן מקוון יעוּדדו להתחסן בבתי הספר כדי להעביר את הכיתה ללמידה פרונטלית.

קבינט הקורונה יתכנס בהמשך הערב כדי לדון בהחלטות.

תגיות:נפתלי בנטמערכת החינוךמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה