חדשות בארץ

הישג לקואליציה: תקציב המדינה עבר בקריאה ראשונה

תקציב המדינה וחוק ההסדרים אושרו בקריאה ראשונה, לאחר שהושגו פשרות בין סיעות הקואליציה בשלוש סוגיות שנויות במחלוקת. יו"ר ש"ס אריה דרעי: "תקציב רע, של ממשלה מדושנת המנותקת מהעם"

ליברמן בכנסת, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)ליברמן בכנסת, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 22:05)

מליאת הכנסת אישרה הערב (חמישי) בקריאה ראשונה את תקציב המדינה לשנים 2022-2021, ברוב של 59 תומכים מול 54 מתנגדים. מוקדם יותר אושר ברוב דומה חוק ההסדרים, הנלווה לתקציב. להצבעות קדמו שעות של התרוצצויות, במהלכן הגיעו סיעות הקואליציה לפשרות בשלוש סוגיות שנויות במחלוקת – רפורמת החקלאות, העלאת גיל הפרישה לנשים ונושא רשות הרגולציה.

לפני ההצבעה על חוק ההסדרים, נשא ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נאום מיציע המבודדים במליאה, בו תקף את הממשלה ואת התקציב שהניחה על שולחן הכנסת: "התקציב שהובא היום הוא תקציב גרוע, יש בו גזרות והעלאת מיסים, בניגוד גמור להבטחות שלכם. פגעתם בחקלאים, פגעתם בשכבות החלשות, בפריפריה ובמעמד הביניים. נתתם סכומי עתק למנסור עבאס ולמחמוד עבאס, כי אתם תלויים ב-53 מיליארד השקלים שהבטחתם לרע"מ".

בהמשך דבריו תקף נתניהו את התנהלותה של הממשלה במשבר הקורונה, ואת מדיניותה בסוגיית הגרעין האיראני ובסוגיה הפלסטינית. "זאת לא ממשלת ריפוי – זאת ממשלת רפיון, ממשלת המחדלים הענקיים", הצהיר. "והכל נעשה בחיבוק תקשורתי ענק. אתם זוכרים את הימים בממשלה שלנו, כל מהדורת חדשות הייתה נפתחת בכותרת 'מחדל' על זוטי זוטות? אבל על המחדלים העצומים שלכם התקשורת שותקת. התקשורת משרתת את השלטון, והשלטון משרת את התקשורת".

"ערב ראש השנה ולקראת סוכות, ברור שהתקשורת היא השופר של הממשלה, ובנט הוא האתרוג של התקשורת. בראש השנה אנו נוהגים לבקש 'שנהיה לראש ולא לזנב'. עכשיו זה בדיוק הפוך: הזנב, עם שישה מנדטים, הפך לראש", סיכם נתניהו.

לאחר אישור חוק ההסדרים בקריאה ראשונה, תקף יו"ר ש"ס אריה דרעי: "‏תקציב המדינה הוא תקציב רע, של ממשלה מדושנת המנותקת מהעם. תקציב לבן חסר חמלה, שכולו פגיעה מכוונת במשפחות המוחלשות ביותר בחברה הישראלית ובתושבי הפריפריה. ממשלת בנט-ליברמן תיזכר כממשלה שהעבירה תקציב אנטי חברתי".

מהליכוד נמסר כי "התקציב הגרוע הזה פוגע בשכבות החלשות, במעמד הביניים ובתושבי הפריפריה – הכל כדי שבנט יוכל לשלם מיליארדים למנסור עבאס. בנט ולפיד הבטיחו לא להעלות מיסים – והעלו מיסים. החשמל יתייקר, המוצרים יתייקרו, המיסים יעלו ואזרחי ישראל ישלמו את המחיר, ואיתם העצמאיים ובעלי העסקים שלא קיבלו שום רשת ביטחון מהממשלה. בנט הפקיר את אזרחי ישראל".

תגיות:תקציב המדינהמליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה