חדשות בריאות

פרופ’ אש: יש בלימה בתחלואה – אבל מוקדם לחגוג

בריאיון לרדיו 103FM, מתח מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ביקורת על משתתפי הפסטיבל באילת שלא שמרו על הנחיות הקורונה: "מצפה לגלות יותר אחריות"

פרופ’ אש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)פרופ’ אש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר (ראשון) להפרה ההמונית של הנחיות הקורונה בפסטיבל פאנג'ויה באילת, בו השתתפו כ-10,000 סטודנטים בצפיפות וללא הקפדה על עטיית מסכות. "זה בהחלט מטריד אותנו", אמר בריאיון לגולן יוכפז וניסים משעל ברדיו 103FM. "האירועים האלה נעשים בהתאם לחוק, בהתאם לתקנות, אבל בחוסר אחריות של החוגגים, והייתי מצפה לגלות יותר אחריות. בהתקהלויות כאלה להקפיד על מסכות".

פרופ' אש נשאל מדוע פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא – שמתכוון לנסוע לאומן כדי לעמוד מקרוב על המצב שם – לא הגיע לאילת. "אני לא חושב שהוא יכול לטפל במה שקורה בפאנג'ויה", השיב. "הוא עושה מאמצים להילחם בכל ההתקהלויות באשר הן, כולנו עושים את המאמצים האלה. אבל עצם הנוכחות שלו בפאנג'ויה לא הייתה משנה. אי אפשר לעצור את ההתקהלויות האלה, בטח לא על ידי אדם אחד".

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב, מתח הבוקר ביקורת נוקבת על ההתנהלות הציבורית והאישית מול מגפת הקורונה. בטור שפרסם ב"ידיעות אחרונות" כתב בר סימן טוב: "הפכנו אדישים למתים. אנחנו רואים את מספר המאומתים היומי ממשיך לעלות, ומתנחמים ביציבות במספר החולים קשה. אך המספר הזה מסתיר בתוכו נתון אחד משמעותי – בכל יום נוספים בין 90 ל-100 או יותר חולים קשים ונפטרים בין 25 ל-30 אנשים".

בתגובה לדברים, אמר פרופ' אש: "המספר הזה באמת מטריד, וזה מחיר שאנחנו משלמים. חס וחלילה שנהפוך אדישים למתים, ואני לא חושב שהפכנו אדישים. המחירים האלו, שהיה ברור שנגיע אליהם במספרים כאלה של חולים קשים, נלקחו אל מול מחירים אחרים שסגר וצעדים אחרים היו בוודאי גורמים. זה לא שחור ולבן, ההחלטות לא פשוטות, אבל אנחנו לא אדישים למספרים".

"בסופו של דבר, זה עניין של אחריות אישית", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות. "אם אומרים שהכל פתוח והכל אפשרי, אז זה רק עניין של אחריות כדי למנוע תחלואה ברמה הזאת. מבחינה מערכתית עשינו הרבה מאוד צעדים כדי לצמצם את התחלואה כשהמשק פתוח".

פרופ' אש הביע תקווה כי גל התחלואה נמצא בבלימה: "אני עדיין נזהר, מקווה מאוד שכן. בסך הכל הנתונים של סוף השבוע טובים, ונראה שיש ירידה במספר המאומתים, נצטרך לראות בימים הקרובים". הוא ציין, כי המשך המגמה תלוי "בהשפעות שיהיו לפתיחת שנת הלימודים וגם לאירועים סביב החגים לעומת ההשפעה של החיסונים. אני מקווה מאוד, וגם צופה, שההשפעה של החיסונים שההשפעה של החיסונים תגבר, ונראה ירידה בתחלואה".

"בלימה זה לא חגיגה", הבהיר אש. "אנחנו עדיין עם מספרים מאוד גבוהים, והם לא יורדים בצורה כזאת שאנחנו יכולים לחגוג. הם נעצרים – אבל זה הכל בשלב בזה. המספרים של סוף השבוע ומספר החולים הקשים לאורך הימים האחרונים נעצרו, אבל הם עדיין גבוהים וזה עדיין מטריד".

"אלו מסרים מורכבים. לציבור קשה לקבל בלימה אבל שצריך להיזהר, אבל זה מה שצריך. מצבנו קצת יותר טוב ויש תקווה, אולי להיות פחות בלחץ, אבל עדיין צריך להקפיד על הכל, ואירועים כמו שהיו הם לא במקום בתקופה הזאת, אין שום ספק בכך".

תגיות:נגיף הקורונהמשה בר סימן טובפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה