חדשות בריאות

נתוני הקורונה: כ-5,000 מאומתים ביממה, 679 חולים במצב קשה

מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-7,154, כ-730 מתוכם בגל הנוכחי. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הביע תקווה כי גל התחלואה נמצא בבלימה אולם הדגיש כי המספרים עדיין גבוהים: "בלימה זה לא חגיגה"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות מסר הבוקר (ראשון), כי אתמול אובחנו 4,975 מאומתים חדשים לקורונה. כ-88 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות רשם ירידה ל-5.76%. מקדם ההדבקה (R) ירד ל-1.05.

91,346 איש מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,126 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מצבם של 679 חולים מוגדר קשה, ביניהם 143 מונשמים. 200 חולים נמצאים במצב קריטי.

על פי הנתונים, שצפויים להתעדכן בהמשך היום, מחצות נפטרו שבעה חולי קורונה. בסוף השבוע נפטרו 37 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-7,154, כ-730 מתוכם בגל הנוכחי.

2,499 מכלל המאומתים שאובחנו אתמול הינם תלמידים. שיעור החיוביים בקרב התלמידים עמד על 6.6% – גבוה מהשיעור בכלל האוכלוסייה. מספר התלמידים הנמצאים בבידוד עלה ל-113,743, מתוכם 42,520 מוגדרים כחולים פעילים. 4,025 אנשי צוות נמצאים בבידוד ואינם יכולים להגיע למוסדות החינוך, 2,551 מהם מוגדרים כחולים פעילים.

למעלה משני מיליון ו-580 אלף איש התחסנו עד כה במנה השלישית. יותר משישה מיליון קיבלו את החיסון הראשון, וכחמישה מיליון וחצי התחסנו בשתי מנות.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הביע הבוקר תקווה כי גל התחלואה נמצא בבלימה: "אני עדיין נזהר, מקווה מאוד שכן", אמר בריאיון לרדיו 103FM. "בסך הכל הנתונים של סוף השבוע טובים, ונראה שיש ירידה במספר המאומתים, נצטרך לראות בימים הקרובים". הוא ציין, כי המשך המגמה תלוי "בהשפעות שיהיו לפתיחת שנת הלימודים וגם לאירועים סביב החגים לעומת ההשפעה של החיסונים. אני מקווה מאוד, וגם צופה, שההשפעה של החיסונים שההשפעה של החיסונים תגבר, ונראה ירידה בתחלואה".

"בלימה זה לא חגיגה", הבהיר פרופ' אש. "אנחנו עדיין עם מספרים מאוד גבוהים, והם לא יורדים בצורה כזאת שאנחנו יכולים לחגוג. הם נעצרים – אבל זה הכל בשלב בזה. המספרים של סוף השבוע ומספר החולים הקשים לאורך הימים האחרונים נעצרו, אבל הם עדיין גבוהים וזה עדיין מטריד".

"אלו מסרים מורכבים. לציבור קשה לקבל בלימה אבל שצריך להיזהר, אבל זה מה שצריך. מצבנו קצת יותר טוב ויש תקווה, אולי להיות פחות בלחץ, אבל עדיין צריך להקפיד על הכל".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה