חדשות בריאות

"לא ברור מה הוא יעשה שם": פרויקטור הקורונה שוקל לנסוע לאומן

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, שוקל לנסוע לאומן כדי לעקוב מקרוב על יישום מתווה הנסיעה ועל מערך הבדיקות. גורמים במשרד הבריאות מתחו עליו ביקורת: "לא ברור מה יש לו לעשות באומן. בכנות? נראה שהסיבה היחידה היא תקשורת"

פרופ’ זרקא (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)פרופ’ זרקא (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, שוקל לנסוע בימים הקרובים לאומן כדי לעקוב מקרוב על יישום מתווה הנסיעה לציונו של רבי נחמן מברסלב ועל מערך הבדיקות במקום. ב-ynet דווח הבוקר (ראשון), כי גורמים במערכת הבריאות מתחו ביקורת נוקבת על הנסיעה המתוכננת.

על פי הדיווח, הגורמים טענו כי במצב התחלואה בארץ ובעיתוי הנוכחי אין הצדקה לנסיעתו של פרופ' זרקא לאומן. בכירה במשרד הבריאות אמרה כי הביקורת היא "מקיר לקיר". לדבריה, "לא ברור מה יש לפרויקטור הקורונה לעשות באומן, כשפה בבית יש לו עוד מספיק בעיות לטפל בהן".

ברקע ההפרות ההמוניות של הנחיות הקורונה שתועדו בפסטיבל פאנג'ויה באילת, הוסיפה הבכירה: "תמוה שהוא בוחר לטוס למקום שבו אין לו שום סמכות ויכולת לשנות, בעוד שבארץ אפילו לפאנג'ויה לא הגיע. בכנות? נראה שהסיבה היחידה היא תקשורת".

בריאיון לכאן ב', אישר פרופ' זרקא כי הוא שוקל לנסוע לאומן: "אני מאמין שחלק מהאחריות והתפקיד שלי זה להיות בשטח ולראות את הדברים. אני רוצה לראות מקרוב את התהליכים השונים שיקרו שם, את הבדיקות המהירות שמד"א תבצע לפני החזרה ארצה. גם להיות בקשר עם משרד הבריאות של אוקראינה".

בתגובה לביקורת על הנסיעה המתוכננת, השיב פרופ' זרקא: "אני חושב שיש יתרון בלראות דברים בעין. אני לא מזניח חלילה דברים אחרים שקורים בארץ. משרד הבריאות מכיר את הנתונים, ואנחנו בשיח גם בתוך הקבינט וגם מול הגורמים האחרים. העמדה שלנו היא שזה לא חודש להתקהלויות גדולות או להתקהלויות שאפשר לדחות אותן. צריך לצמצם את ההתקהלויות".

בתשובה לשאלה האם ביקר בפסטיבל באילת, ענה הפרויקטור: "לא יצא לי ולא הספקתי". הוא ציין כי "מה שהתנהל מבחינת התוכניות באילת הינו בהתאם לחוקים ולמה שמאושר כרגע במדינת ישראל. אני לא מדבר על מבחן התוצאה אם היו חריגות או עבירות, אני מדבר על התכנון. עדיין, אני סבור שהאפשרות של מאות אנשים להתכנס, בקירבה פיזית וללא מסכה, לא מתאימה לתחלואה שבה אנחנו נמצאים. לא הכל צריך להגיע לתקנות ולחוקים".

תגיות:אומןנגיף הקורונהפרופ' סלמאן זרקא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה