חדשות בארץ

לא ייאמן: כת הסיינטולוגיה בפרסום רשמי של עיריית תל אביב

לפרסום של עיריית תל אביב על מקומות ממוזגים בעיר השתרבבה המלצה על המרכז לסיינטולוגיה בישראל. בעקבות פנייה דחופה בנושא של ארגון "אור לאחים", הפרסום הוסר

  • כ"ח אלול התשפ"א
בניין עיריית תל אביב (צילום: Matt Hechter/Flash90)בניין עיריית תל אביב (צילום: Matt Hechter/Flash90)
אא

עיריית תל אביב ביקשה לדאוג לתושביה בימי הקיץ הלוהטים, ופרסמה רשימת כתובות של מקומות ממוזגים בעיר בהם ניתן ניתן למצוא מחסה מפני החום הכבד. אלא שלרשימה, שלה ערך רב בלחות התל-אביבית, השתרבב פרסום מטעם המרכז לסיינטולוגיה בישראל, הממליץ להיכנס לבניין הממוזג של המרכז.

הרב בנימין וולקן, מנהל האגף למאבק במיסיון ובכתות בארגון "אור לאחים", הגיש פנייה דחופה בנושא למ"מ ראש העיר, חיים גורן. הוא מסר כי פנייתו נענתה בטיפול מיידי, והפרסום הוסר.

ב"אור לאחים" ציינו, כי לכת הסיינטולוגיה שלוחות רבות המסוות את עצמן כארגוני רווחה ושלום, וכי דו"חות ממשלתיים שונים שפורסמו בארץ הגדירו את הסיינטולוגיה ככת.

כך, לדוגמה, ועדת תעסה-גלזר, שמונתה לבדיקת פעילות הכתות בישראל, פרסמה בשנת 1987 דו"ח שעסק בין היתר בסיינטולוגיה. הדו"ח קבע, כי ישנן עדויות רבות על פגיעת הכת במי שנטשו אותה ויצאו נגדה בפומבי.

דוגמה נוספת עולה מסקירת מודיעין של משטרת ישראל מ-1982, שהגדירה את הסיינטולוגיה כאחת הכתות המרכזיות הגורמות נזקים משמעותיים וממושכים למי שעזבו אותן ומקשות עליהן לחזור לחיים נורמטיביים.

הרב וולקן הוסיף, כי ניסיונם של העוסקים במאבק בכתות מלמד כי הסיינטולוגיה הינה "כת שהיא של עבודה זרה עם גישה מיסיונרית". לדבריו, לא ייתכן שעירייה יהודית במדינת ישראל תזמין אנשים להיכנס לשערי מרכז הסיינטולוגיה.

תגיות:סיינטולוגיהעיריית תל אביבאור לאחים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה