חדשות בארץ

נמשך המצוד אחרי המחבלים, חשש מהסלמה ביטחונית

בעקבות בריחת המחבלים מכלא גלבוע, במערכת הביטחון חוששים מערעור היציבות הביטחונית. השר לביטחון הפנים, עמר בר לב: "נשים את ידינו על המחבלים הנמלטים, נתקן את הכשלים, ובמידה ונמצא רשלנות מקצועית נטפל גם בה"

התפרעות בחברון, אמש (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)התפרעות בחברון, אמש (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)
אא

ברקע המשך המצוד אחרי המחבלים שנמלטו בערב ראש השנה מכלא גלבוע שבצפון, במערכת הביטחון חוששים מערעור היציבות הביטחונית. מאות פלסטינים התפרעו אמש (רביעי) במוקדים שונים ביהודה, שומרון ומזרח ירושלים, ופוזרו על ידי כוחות הביטחון באמצעים לפיזור הפגנות.

אסירים של הג'יהאד האסלאמי התפרעו במהלך החג בבתי הכלא רמון, קציעות, עופר ומגידו, וזאת בשל הכוונה לפזרם בין בתי הכלא השונים ברחבי הארץ. בכלא קציעות הם שרפו שבעה תאים וחפצים שונים, ובכלא רמון הועלו באש שני תאים. בשב"ס הצליחו לדכא את ההתפרעות ולהשיג שליטה על האש.

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, מסר הבוקר: "מיום שני לפנות בוקר, עם היוודע דבר הימלטותם של האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, משטרת ישראל, צה"ל ושרות הביטחון הכללי עוסקים במרדף שלא ייפּסק עד שנשים את ידינו על המחבלים הנמלטים. במקביל מתנהלת חקירה במטרה לברר האם הבריחה לוותה בפלילים".

"אנחנו נשים את ידינו על המחבלים הנמלטים, נתקן את הכשלים שהובילו להימלטות ובמידה ונמצא רשלנות מקצועית, נטפל גם בה", כך בר לב.

בצה"ל הודיעו אמש, כי בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולמאמצים לאיתור האסירים הנמלטים הוחלט על הארכת הסגר הכללי באזור יהודה ושומרון עד למוצאי שבת הקרובה בחצות (בלילה שבין שבת לראשון). מעברי הסחורות ברצועת עזה ובאזור יהודה ושומרון נפתחו כמתוכנן הלילה בחצות. יתאפשר מעבר של פועלים שעובדים באזור יהודה ושומרון, וכן במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

בסיומן של הערכות מצב שבוצעו בראשות הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, במהלך החג הוחלט על תגבור כוחות צה"ל ביהודה ושומרון בגדודי לוחמים, כוחות איסוף, חוזי וכלי טיס כחלק מהמאמץ ללכידת האסירים וסיכול אירועי טרור במרחב.

תגיות:שב"סעמר בר לבכלא גלבוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה