חדשות בריאות

הפרויקטור: הבדיקות המהירות בערב יום כיפור יהיו תקפות ל-36 שעות

בדיון בוועדת החוקה של הכנסת, אמר פרויקטור הקורונה כי בדיקות האנטיגן שיבוצעו בערב יום כיפור לא יוגבלו ל-24 שעות: "לא ציפינו שמישהו ישבור את הצום בשביל ללכת לעשות בדיקה חוזרת". מתחמי הבדיקות ייסגרו ביום רביעי בשעה 12:00 וייפתחו מחדש ביום שישי בבוקר

פרופ’ זרקא (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)פרופ’ זרקא (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, הודיע הבוקר (ראשון) כי בדיקות הקורונה המהירות (אנטיגן) שייערכו בערב יום כיפור לא יוגבלו ל-24 שעות אלא יהיו תקפות ל-36 שעות, עד לצאת הצום, וזאת כדי לאפשר כניסה לבתי כנסת הפועלים בתו ירוק.

"לא ציפינו שמישהו ישבור את הצום בשביל ללכת לעשות בדיקת אנטיגן חוזרת", אמר פרופ' זרקא במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת. נציג פיקוד העורף עדכן בישיבה, כי מתחמי בדיקות הקורונה ייסגרו ביום רביעי, ערב יום כיפור, בשעה 12:00 וייפתחו מחדש ביום שישי בבוקר.

זרקא התייחס בדבריו לעומסים הכבדים שנרשמו בימים האחרונים במתחמי הבדיקות ברחבי הארץ. לדבריו, "העלייה לא הייתה בכל התחנות, היו תחנות שבהן נצפו תורים ארוכים וכאלו שלא. העלייה חלקה מתוך שינוי המדיניות בפתיחת שנת הלימודים והחג, וזה התנקז לבדיקות PCR. התהליך יצר תוספת למערך הבדיקות, חלק מתופעות הלוואי של בדיקות אנטיגן המוניות". הוא ציין, כי בשבוע הקרוב יתווספו 30 צוותי דיגום במתחמים: "אנחנו שוקלים זימון תור גם למתחמי הדרייב אין של פיקוד העורף. יכול להיות שהדבר יאפשר ניהול טוב יותר של המערך, כך שנוכל לנייד צוותים בהתאם לצורך ולהקל על הציבור במקום להביאו לתור של ארבע שעות".

באשר לאפשרות לערוך בדיקה מהירה במקום בדיקת PCR עם הכניסה לבידוד בשל מגע עם חולה מאומת, הדגיש הפרויקטור: "אנחנו לא חושבים שאפשר לוותר לגמרי על בדיקות ולבדוק רק בסוף תקופת הבידוד. הבידוד אינו אוטומטי. נבחן את ההצעה לבדיקת אנטיגן בכניסה לבידוד ו-PCR ביציאה ממנו".

תגיות:יום כיפורנגיף הקורונהבדיקות קורונהפרופ' סלמאן זרקא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה