חדשות בארץ

סערה בוועדת הכספים: נמנעה הטבת מס לעמותת הימין "עד כאן"

ועדת הכספים עיכבה את מתן הטבת המס על פי סעיף 46 לעמותת הימין "עד כאן", בעקבות בקשתם של חברי הכנסת מהשמאל. בימין תקפו בחריפות את ההחלטה

קושניר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קושניר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת הכספים החליטה היום (ראשון) לעכב את מתן ההכרה בעמותת הימין "עד כאן" כמוסד הזכאי להטבת מס על פי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, עד לבדיקה מחודשת שתיערך בעניינה על ידי רשות המיסים. ההחלטה התקבלה בעקבות בקשתם של חברי הכנסת עופר כסיף (הרשימה המשותפת), מוסי רז (מרצ) ונעמה לזימי (העבודה) להוציא את העמותה מרשימת המוסדות הזכאים להטבה.

לזימי אמרה בדיון, כי מדובר בעמותה "מפוקפקת", כלשונה, וטענה כי היא ניסתה להפליל פעילת שלום באמצעות פרסום מסמך מזויף: "בוועדת הכספים נשמעו לבקשתי לא לאשר סעיף 46 לעמותת 'עד כאן' עד לבחינה של רשות המיסים לגבי אופי הפעילות הפלילית של העמותה. גוף שרודף פעילי שלום וזכויות אדם, במעשים פליליים ומפוקפקים, עם תורמים אנונימיים, לא צריך לקבל את כספי המדינה דרך הטבות מס".

ההחלטה להחריג את עמותת "עד כאן" מהטבת המס עוררה ביקורת בוועדה. מספר חברי כנסת טענו כי לא הוכח דבר המטיל דופי בעמותה, וכי ההתנגדות לה נובעת על רקע היותה המזוהה עם הימין. יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הוצא במהלך הדיון מהאולם על ידי יו"ר הוועדה אלכס קושניר (ישראל ביתנו). לאחר מכן הוא כינה את המהלך "מחטף של השמאל בחסות ממשלת בנט ויו"ר ועדת הכספים קושניר. הגעתי בכלל לדיון אחר, ולפתע מסתבר שמחריגים את עמותת 'עד כאן' מול כל עמותות השמאל המושחתות ומעכבים את סעיף 46. מדהים שאיש לא עדכן, נציגי העמותה לא הוזמנו, וח"כ לזימי שטענה שיש הרשעה התחילה לגמגם כאשר התבקשה להציג אותה. בושה".

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', תקף את החלטת הוועדה: "בכל יום שיא חדש. מניעת סעיף 46 מארגון 'עד כאן' זו קומה נוספת בשפל המדרגה אליה גוררת ממשלת בנט-עבאס את מדינת ישראל. ממשלה שמחבקת מחבלים ופוגעת בארגונים ציוניים. אוי לבושה".

עמיתתו לסיעה של סמוטריץ', חברת הכנסת אורית סטרוק, כתבה: "לקואליציה שנשענת על תומכי טרור יש צורך קריטי לטשטש כל מה שעלול להביך אותה: נתוני אמת על הפורעים בערים המעורבות, על תוכניות הכיבוש של הרשות הפלסטינית, על התנועה האסלאמית ועוד. פחות נתוני אמת – יותר יציבות לממשלה. לכן החלשת ארגון 'עד כאן' היא צורך קריטי להמשך קיומה. פשוט עד אימה".

מהליכוד נמסר בתגובה: "ממשלת השמאל של בנט, שמינתה את תומך המחבלים וליד טאהא לראשות ועדת הפנים, העבירה היום החלטה מבישה בוועדת הכספים – למנוע את מימון עמותת 'עד כאן', שפועלת נגד ארגוני החרם על ישראל ובעד לוחמי צה"ל. עמותה שנלחמת בעולם למען האמת של ישראל זכאית לתמיכה וסיוע ממשלתי כדי שתמשיך לפעול למען לוחמי צה"ל. נילחם בהחלטה הרעה הזאת ונפעל לביטולה".

בעמותת "עד כאן" דחו בתוקף את טענותיה של לזימי: "לאחר שורה של מתקפות מצד ארגונים אנטי ישראליים הממומנים מכספי ממשלות זרות, אנחנו ב'עד כאן' יודעים שאנחנו פועלים בכיוון הנכון. הפעם אנו עומדים בפני ניסיון למנוע מאיתנו קבלת סעיף 46 תוך הצגת שקרים ממוחזרים שאין להם אח ורע עם המציאות. מפרסמי שקרים אלו כבר מטופלים במספר תביעות דיבה".

"אל אותם ארגוני דה לגיטימציה הצטרפה חברת כנסת אלמונית, נעמה לזימי, אשר חברה לתומך המחבלים עופר כסיף וגורמים הזויים נוספים ממפלגת מרצ. נעמה מבקשת לפגוע בארגון שבראשו קצינים, לוחמי צה''ל ולוחמים במערכת הביטחון במיל' אשר פועלים להגנת חיילי צה"ל ומדינת ישראל בזירה הבינלאומית".

"אנו מבינים את הצורך של חברת כנסת אלמונית לעשות סיבוב יחסי ציבור בכדי שהשם שלה יוזכר, אך היא לא תעשה זאת על גב לוחמי צה"ל. אם היא עומדת מאחורי שקריה, אנו קוראים לה להסיר את חסינותה ולבוא להתמודד מולנו בבית המשפט בתביעת דיבה. ארגון 'עד כאן' גאה להיות השכפ"ץ שסופג את האש עבור חיילי צה"ל. אנו נמשיך לפעול למען עם ישראל תוך שמירה על חיילי צה''ל".

תגיות:איתמר בן גבירועדת הכספיםעד כאןהטבת מסנעמה לזימי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה