חדשות בריאות

כאוס: הופסקו החקירות האפידמיולוגיות במוסדות החינוך

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הנחתה את המנהלים והגננות שלא לבצע יותר חקירות אפידמיולוגיות. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הודיעה על הכוונה לאמץ, החל מהחודש הבא, מתווה של "כיתה ירוקה", במסגרתו רק התלמיד המאומת ייכנס לבידוד ושאר התלמידים ימשיכו ללמוד בכיתה ויעברו בדיקות קורונה יומיות

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

ברקע הבידודים הרבים במערכת החינוך בעקבות התחלואה הגוברת, הנחתה אמש (ראשון) מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, את מנהלי בתי הספר והגננות שלא לבצע יותר חקירות אפידמיולוגיות. המשמעות היא, כי עם קבלת דיווח על תלמיד מאומת יישלחו כל תלמידי הכיתה או הגן לבידוד אוטומטי, למעט בעלי תו ירוק.

הנחייתה של בן דויד באה לאחר אולטימטום שהציבה בפני משרד החינוך, בדרישה למנות נאמני קורונה במוסדות החינוך, כפי שהיה בגלי התחלואה הקודמים שאירעו בשנת הלימודים הקודמת.

במכתבה למנהלים ולגננות, טענה בן דויד כי משל"ט הקורונה (מרכז השליטה) שהקים משרד החינוך קרס: "מדובר במוקד טלפוני לא כשיר, אשר פועל בשיטות מיושנות ואינו נותן מענה בזמן אמת. עקב כך נוצר מצב של סיכון בריאותי, בו עובדי הוראה ותלמידים מחכים שעות רבות לקבלת הנחיות בעניין תלמידים מאומתים".

"מדובר בשיהוי מיותר ומסוכן, שעלול לגרום לחשיפה ממושכת לנגיף הקורונה בזמן ההמתנה להנחיות המשל"ט", הוסיפה מזכ"לית הסתדרות המורים. "לצערי, כתוצאה מהוואקום שנוצר ממחדל המשל"ט, הנכם נאלצים לבצע תפקידים שאינם בתחום אחריותכם ובשעות מרובות גם מעבר לשעות העבודה".

על פי הנתונים שנמסרו הבוקר ממשרד הבריאות, כ-151 אלף תלמידים נמצאים בבידוד ונעדרים ממוסדות הלימוד, מתוכם כ-41 אלף המוגדרים כחולים פעילים. אלא שעל פי הדיווח ב-ynet, על סמך עדויות המגיעות ממנהלי בתי הספר ניתן להעריך כי נתונים אלו נמוכים מהמספרים האמיתיים.

בישיבת הממשלה אתמול אמרה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, כי יש למצוא פתרון לבידודים הרבים של תלמידים. לדבריה, "מעל ל-90% מאלו שיוצאים לבידוד הם שליליים, ולכן בניהול סיכונים ייתכן שמה שנכון לעשות הוא לבודד רק את מי שמאומת". היא ציינה כי הכוונה היא לאמץ, החל מהחודש הבא, מתווה של "כיתה ירוקה", במסגרתו רק התלמיד המאומת ייכנס לבידוד, בעוד שאר התלמידים ימשיכו ללמוד בכיתה ויעברו בדיקות קורונה יומיות. יצוין, כי המתווה נמצא כעת בשלב הפיילוט שצפוי להסתיים בעוד כחודש.

ראש הממשלה נפתלי בנט הוסיף כי "יש רצון עז להימנע מכך שהכיתה כולה תצא לבידוד, אלא כל הכיתה תעשה בדיקות ורק המאומת ייצא לבידוד". שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס אף הוא לסוגיה ואמר: "בעניין הבידודים, החל מהחודש הבא נוכל לעבור למודל שבו רק המאומת ייכנס לבידוד, היתר יערכו בדיקות". לדבריו, "יש קשיים ויש עומסים ויש תורים, כי אנחנו בעיצומה של מגפה".

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהיפה בן דויד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה