חדשות בארץ

בנט נפגש עם נשיא מצרים: "יצרנו תשתית להמשך הדרך"

בפגישה, שהתקיימה בשארם א-שייח', הדגיש הנשיא א-סיסי את תמיכתה של מצרים בפתרון שתי המדינות. בנט: "ישראל הולכת ונפתחת למדינות האזור, והבסיס להכרה ארוכת השנים הזו היא השלום בין ישראל למצרים"

בנט וא-סיסי, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)בנט וא-סיסי, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

(עודכן: 20:12)

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (שני) עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, בשארם א-שייח'. בסיום הפגישה אמר בנט כי היא הייתה "חשובה וטובה מאוד, יצרנו תשתית לקשר עמוק להמשך הדרך".

גורם מדיני סיפר, כי בפגישה נידונו סוגיית הרגעת המצב בעזה ומניעת התעצמות חמאס באמצעות הידוק הפיקוח במעבר רפיח, וכן נושא השבויים והנעדרים. לדבריו, בנט וא-סיסי דנו גם בהתמודדות עם גורמי הטרור העולמי באזור, בגרעין האיראני ובתוקפנותה האזורית של איראן, במעמדה האזורי של טורקיה בהקשר למלחמה בלוב, ובמשבר בין מצרים לאתיופיה. על הפרק עמדו גם הרחבה משמעותית של היקפי הסחר בין ישראל למצרים והרחבת היקפי התיירות בין המדינות.

בהודעה רשמית מטעמו של בנט נמסר, כי הוא "הודה לנשיא א-סיסי על תפקידה החשוב של ארצו באזור, וציין כי בחלוף למעלה מארבעה עשורים, הסכם השלום בין המדינות מוסיף לשמש אבן יסוד בביטחון המזרח התיכון וביציבותו. ראש הממשלה הדגיש את התפקיד המשמעותי שמצרים ממלאת בשמירה על היציבות הביטחונית ברצועת עזה, ובמציאת פתרון לסוגיית השבויים והנעדרים". עוד נמסר, כי השניים סיכמו על המשך העמקת שיתוף הפעולה והשיח בין המדינות בכלל המישורים.

דוברו של נשיא מצרים אמר, כי א-סיסי הדגיש במהלך הפגישה את תמיכתה של ארצו בכל המאמצים להשגת שלום כולל במזרח התיכון, וזאת "על בסיס פתרון שתי המדינות ועל בסיס ההחלטות הבינלאומיות". 

בנט וא-סיסי נועדו תחילה לפגישה בארבע עיניים שנמשכה כשלוש שעות. לאחר מכן החלה פגישת עבודה בהשתתפות הצוותים, בה השתתפו מהצד המצרי שרי החוץ והמודיעין, ומהצד הישראלי ראש המל"ל ד"ר איל חולתא, המזכיר הצבאי אלוף אבי גיל והיועצת המדינית שמרית מאיר.

בטרם המריא חזרה לישראל, אמר בנט: "סיימתי עכשיו ביקור ראשון אצל נשיא מצרים. הפגישה הייתה חשובה מאוד וטובה מאוד. במהלך הפגישה, בראש ובראשונה, יצרנו תשתית וקשר עמוק להמשך הדרך. דנו בשורה של סוגיות בתחום המדיני, בתחום הביטחוני, בתחום הכלכלי, ובדרכים להעמיק את הקשר ולחזק את האינטרסים של המדינות שלנו".

"ישראל הולכת ונפתחת למדינות האזור, והבסיס להכרה ארוכת השנים הזו היא השלום בין ישראל למצרים", הוסיף בנט. "לכן, בשני הצדדים אנחנו חייבים להשקיע בחיזוק הקשר הזה, ואת זה עשינו היום".

תגיות:נפתלי בנטמצריםעבד אל-פתאח א-סיסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה