חדשות בריאות

משרד הבריאות: אלפי ילדים בישראל סובלים מתסמינים ארוכי טווח של הקורונה

סקר של משרד הבריאות בחן את הימצאותם של תסמינים ארוכי טווח בקרב ילדים בישראל שהחלימו מקורונה. מהנתונים עולה, כי כ-11% מהילדים חוו תסמינים כלשהם לאחר ההחלמה

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

משרד הבריאות פרסם תוצאות של סקר שבוצע על ידו, בו נבחנה הימצאותם של תסמינים ארוכי טווח בקרב ילדים בישראל שהחלימו מקורונה, במטרה לאפיין את שכיחותם ואת משכם לאחר ההחלמה מהמחלה.

הסקר נערך טלפונית בקרב 13,834 הורים לילדים בגילאים 18-3 שהחלימו מהנגיף. בסקר נאספו נתוני רקע, מידע בנוגע לתקופה בה חלו הילדים בקורונה ומידע בנוגע לתקופה לאחר ההחלמה מהמחלה (תסמינים).

מהסקר עלה, כי התסמינים המתמשכים – המכונים Long COVID – קיימים בקרב הילדים החולים במדינת ישראל. 11.2% מהילדים חוו תסמינים כלשהם לאחר ההחלמה. 1.8%-4.6% מהם, בתלות בגילם, נותרו עם תסמינים בחלוף שישה חודשים מהמחלה האקוטית, נכון לעת ביצוע הסקר.

כמו כן, נמצא קשר בין גיל הילד והסיכוי לחוות תסמינים ארוכי טווח. ככל שגיל הילד עולה, גם הסיכוי לתסמונת עולה. בקרב ילדים בגילאי 6-3 נמצאו תסמינים ארוכי טווח ב-1.8% מהם, לעומת 4.6% בקרב בני 12 עד 18 שנים.

הסקר מצא גם מתאם בין מחלה תסמינית לבין הסיכוי לחוות תסמינים ארוכי טווח לאחר מכן. בקרב בני נוער בגילאי 18-12 שנים שחלו עם תסמינים, ל-5.6% היה Long COVID, זאת לעומת 3.5% בקרב אלו שלא חוו תסמינים כשאומתו כחיוביים לנגיף. תמונה דומה ניתן לראות גם בקרב קבוצות הגיל האחרות.

תוצאותיו של סקר משרד הבריאות פורסמו על רקע שיח מטריד המתנהל בימים האחרונים ברשתות החברתיות, ממנו עולה כי הורים שילדיהם לא נדבקו בקורונה שוקלים לעודד את הדבקתם היזומה באמצעות יצירת מגע עם ילדים רבים.

על פי הנתונים הרשמיים של משרדי הבריאות והחינוך, למעלה מ-100 אלף תלמידים נמצאים בבידוד בשל מגע עם חולה מאומת, אולם על פי ההערכות מדובר בנתונים חסרים, ומספר התלמידים המבודדים גבוה בהרבה. ברקע העומסים הכבדים שנרשמו בימים האחרונים במתחמי בדיקות הקורונה, ההורים מעוניינים להשיג לילדיהם תו ירוק באמצעות הדבקה מכוונת, כדי לחסוך מהם בידודים ובדיקות.

במשרד הבריאות סיכמו, כי "בהתאם לממצאים המצטברים בעולם, ניכר שיש לנגיף הקורונה השפעות ארוכות טווח לא רק על אוכלוסיית המבוגרים אלא גם בקרב ילדים. השיעור של התחלואה ארוכת הטווח המדווח, משמעותו שישנם בישראל אלפי ילדים עם תסמינים ארוכי טווח".

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהתסמיניםמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה