חדשות בריאות

כ-7,500 מאומתים ביממה האחרונה, עלייה בחולים הקשים

על פי נתוני משרד הבריאות, 245 חולים נמצאים במצב קריטי. מניין הנפטרים מסיבוכי נגיף הקורונה עלה ל-7,511, למעלה מ-1,050 מהם בגל הרביעי. למרות נתוני התחלואה הגבוהים, משרד החינוך פועל לקדם את יישומו של מתווה "הכיתה הירוקה" מיד לאחר חג הסוכות

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון), כי אתמול אובחנו 7,445 מאומתים חדשים לקורונה מתוך כ-140 אלף בדיקות שפוענחו. שיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-6.21%. מקדם ההדבקה ממשיך לגלות תנודתיות חדה בשל תקופת החגים, ועומד כעת על 0.91.

83,809 איש מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,191 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. אתמול נרשמה עלייה חדה במספר החולים הקשים החדשים, שהסתכם ב-111. מספר המאושפזים במצב קשה עלה ל-726, מתוכם 245 במצב קריטי. 195 חולים מחוברים למכונות הנשמה.

מנתוני התמותה, שצפויים להתעדכן בהמשך בהתאם לדיווחים מבתי החולים, עולה כי במהלך סוף השבוע נפטרו 18 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מתחילת חודש ספטמבר נפטרו 410 חולי קורונה. מניין הנפטרים הכולל מפרוץ המגפה עומד על 7,511, למעלה מ-1,050 מהם בגל התחלואה הרביעי.

ישראל חצתה בסוף השבוע את רף 3 מיליון המתחסנים במנה השלישית. נכון להבוקר, 3,040,426 ישראלים קיבלו עד כה את הבוסטר. 6,062,338 התחסנו במנה אחת, ו-5,576,238 קיבלו שתי מנות חיסון.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס לנתוני התחלואה ואמר כי הם מבלבלים בשל תקופת החגים. בריאיון לכאן ב' אמר אש, כי בשבוע-שבועיים האחרונים הסתמנה "בלימה מסוימת" בהדבקות ובתחלואה הקשה, אולם לדבריו "אנחנו עדיין לא מחוץ לגל הזה. יש צורך בהתחסנות של יותר משלושה מיליון, ואנחנו קוראים לאנשים לבוא ולהתחסן. אני באופן אישי לא רואה עדיין את היציאה מהגל".

בתשובה לשאלה האם משרד הבריאות ממשיך במדיניות של "הכלת המגפה והמתים", ענה אש: "זו החלטה של הממשלה, ואנחנו בוודאי פועלים לפיה. נצטרך לעקוב אחרי הנתונים, ולראות שהחיסונים יעשו את העבודה".

למרות נתוני התחלואה שממשיכים להיות גבוהים, במשרד החינוך פועלים לקדם את מתווה "הכיתה הירוקה" וליישמו מיד לאחר חג הסוכות, כך דווח הבוקר בידיעות אחרונות. כזכור, על פי המודל, בכיתה בה יימצא תלמיד מאומת – רק הוא יישלח לבידוד, בעוד חבריו לכיתה יעברו בדיקות יומיות במשך שבוע וימשיכו ללמוד כרגיל במידה ויימצאו שליליים.

מתווה "הכיתה הירוקה" נמצא בשלב זה בפיילוט במספר כיתות בחברה החרדית ובחברה הערבית. הפיילוט אמור להתרחב לאחר החג לכיתות במגזר הכללי ולהסתיים בעוד כחודש, אולם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מעוניינת להכניס את המתווה לתוקף עוד לפני קבלת תוצאות הפיילוט.

ברקע הבידודים הרבים במערכת החינוך בעקבות התחלואה הרבה, אמרה שאשא ביטון בשבוע שעבר בישיבת הממשלה כי יש למצוא פתרון לבידודים הרבים. לדבריה, "מעל ל-90% מאלו שיוצאים לבידוד הם שליליים, ולכן בניהול סיכונים ייתכן שמה שנכון לעשות הוא לבודד רק את מי שמאומת".

ראש הממשלה נפתלי בנט הביע תמיכה בעמדתה של השרה ואמר: "יש רצון עז להימנע מכך שהכיתה כולה תצא לבידוד, אלא כל הכיתה תעשה בדיקות ורק המאומת ייצא לבידוד". שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס אף הוא לסוגיה ואמר: "בעניין הבידודים, החל מהחודש הבא נוכל לעבור למודל שבו רק המאומת ייכנס לבידוד, היתר יערכו בדיקות". לדבריו, "יש קשיים ויש עומסים ויש תורים, כי אנחנו בעיצומה של מגפה".

תגיות:מערכת החינוךמשרד הבריאותיפעת שאשא ביטוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה