חדשות בריאות

"הממשלה ממשיכה להכחיש את סכנות הקורונה"

ברקע נתוני התחלואה והתמותה של גל הקורונה הרביעי, פרשן "ישראל היום", רן רזניק, תקף בחריפות את התנהלות הממשלה במשבר: "הורוביץ, בנט והממשלה כולה החליפו את המאבק בקורונה במאבק בסגר. הם רצו להימנע בכל מחיר מלהטיל הגבלות. המחיר הוא יותר מאלף ישראלים שנפטרו מקורונה בגל הרביעי, וספירת המתים לא מפסיקה"

  • י"ג תשרי התשפ"ב
בנט (צילום: מארק ישראל סלם, פול)בנט (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

פרשן הבריאות של "ישראל היום", רן רזניק, פרסם הבוקר (ראשון) טור חריף בו תקף את התנהלות הממשלה במשבר הקורונה, וזאת ברקע נתוני התחלואה והתמותה של הגל הרביעי.

בתחילת דבריו שטח רזניק את הנתונים הקשים: "יותר מאלף מתים מהקורונה (30-20 בני אדם ביום), מאות חולים קשה בסכנת חיים בבתי החולים ועשרות חדשים מדי יום, כ-10,000 ויותר מאומתים חדשים ביום, ומאות יישובים מוכי קורונה, המוגדרים אדומים, כתומים וצהובים".

רזניק ציין, כי הנתונים הקשים באים לידי ביטוי גם בהשוואה לפי גודל האוכלוסייה ביחס למדינות העולם: "בשלושת החודשים של ממשלת הריפוי והשינוי, הפכה ישראל מהמדינה המחוסנת ביותר בעולם – עם הישגים מרשימים מאוד בקנה מידה עולמי במאבק במגפה – למדינה שבה מתפשטת התחלואה וגוברת התמותה באופן הקטלני ביותר בעולם".

לדברי רזניק, מצבה החמור של ישראל אינו מפתיע, ותואם "כמעט מילה במילה" את התחזיות והאזהרות הברורות שהשמיעו מרבית בכירי מערכת הבריאות בפני ראש הממשלה נפתלי בנט והשרים מאז הוקמה הממשלה לפני כשלושה חודשים: "אותם בכירים במערכת הבריאות חזרו והתריעו, כי כדי לצמצם את התפשטות המגפה – ודווקא כדי לא להגיע לסגר – יש לנקוט בדחיפות הגבלות משמעותיות, כולל תו ירוק וסגול מלאים ואכיפה רצינית. אולם כמעט שום דבר מזה לא קרה, וכל מה שנעשה היה מעט מדי, דל מדי, חלקי מדי, מאוחר מדי ומחורר למדי".

רזניק טען כי שר הבריאות ניצן הורוביץ מפגין "חולשה גדולה" בהובלת המאבק במגפה: "למעשה, הורוביץ, בנט והממשלה כולה החליפו את המאבק בקורונה במאבק בסגר, והיו מוכנים לעשות הכל, אבל הכל, גם אם זה על חשבון הבריאות והחיים שלנו, כדי שיוכלו להכריז בתרועת ניצחון שישראל לא נכנסה לסגר בחגים ובכלל".

"חלק מהמומחים דרשו לדחות את פתיחת שנת הלימודים עד לאחרי החגים, כדי לצמצם את התחלואה והתמותה. אבל שוב, מכחישי סכנות הקורונה בממשלה הצליחו לנפנף גם אותם – ולא משנה מה המחיר שנשלם כולנו בחולים ובמתים נוספים, ובבידוד של מאות אלפי תלמידים, הורים ומורים. העיקר ששרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, תוכל להכריז על פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר".

"הממשלה, כולל שר הבריאות ניצן הורוביץ והעומד בראשה בנט, ממשיכה להכחיש את סכנות הקורונה", הוסיף פרשן "ישראל היום" ותקף. "אולי מפני שהממשלה וראשה זיהו את כל הגבלות הקורונה – גם אם רובן היו הכרחיות והוטלו לעיתים אפילו מאוחר מדי – כמזוהות עם ממשלות נתניהו בשנה וחצי של המגפה, והם רצו להימנע בכל מחיר מלהטיל אותן. עכשיו המחיר הוא יותר מאלף ישראלים שנפטרו מקורונה בגל הרביעי, וספירת המתים לא מפסיקה".

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 7,445 מאומתים חדשים לקורונה. 1,191 בני אדם מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. אתמול נרשמה עלייה חדה במספר החולים הקשים החדשים, שהסתכם ב-111. מספר המאושפזים במצב קשה עלה ל-726, מתוכם 245 במצב קריטי. 195 חולים מחוברים למכונות הנשמה.

מנתוני התמותה, שצפויים להתעדכן בהמשך בהתאם לדיווחים מבתי החולים, עולה כי במהלך סוף השבוע נפטרו 18 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מתחילת חודש ספטמבר נפטרו 410 חולי קורונה. מניין הנפטרים הכולל מפרוץ המגפה עומד על 7,511, למעלה מ-1,050 מהם בגל התחלואה הרביעי.

תגיות:נפתלי בנטניצן הורוביץנגיף הקורונהרן רזניק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה