חדשות בריאות

מתווה החינוך של בנט: "שההורים יריבו"

ראש הממשלה נפתלי בנט צוטט בחדשות 13 כמי שאמר בישיבת קבינט הקורונה, כי הוא מעוניין שהורים שחיסנו את ילדיהם ילחצו על הורים שלא חיסנו לעשות זאת: "שיריבו אחד עם השני". הנהגת ההורים הארצית: "דברים מזעזעים, ילדי ישראל אינם כלי משחק בידי ראש הממשלה"

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

כיצד הממשלה פועלת להעלות את שיעור המחוסנים בקרב בני הנוער? על פי הדיווח הערב (ראשון) של ספי עובדיה בחדשות 13, בישיבת קבינט הקורונה האחרונה שנערכה לפני פתיחת שנת הלימודים אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי הוא מעוניין שהורים לילדים הלומדים באותה כיתה "יריבו אחד עם השני" וילחצו האחד על השני לחסן את ילדיהם.

ההתבטאות החריגה נאמרה במהלך דיון באחד מסעיפי מתווה החינוך, לפיו בערים אדומות כיתות בהן שיעור ההתחסנות (כולל מחלימים) של ילדים בגילאי 12 ומעלה נמוך מ-70% לא יחזרו למוסדות החינוך אלא ילמדו בלמידה מרחוק מהבית.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הציעה כי שיעור ההתחסנות במוסדות החינוך בערים האדומות יימדד באופן שכבתי ולא לפי כיתות בודדות, כך שניתן יהיה לפתוח יותר שכבות ללימודים פרונטליים בבתי הספר. בנט דחה את ההצעה על הסף: "לא נכון לקיים את זה באופן שכבתי", אמר. "אני רוצה שההורים יריבו אחד עם השני. פשוט. אני רוצה שההורים של אלה שחיסנו את ילדיהם יפעילו לחץ על ההורים שלא חיסנו".

במשרד ראש הממשלה לא הכחישו את הציטוט מפיו של בנט, ומסרו בתגובה: "ראש הממשלה חותר לסיים את תופעת הבידודים ההמוניים ולאפשר חיים נורמליים ככל האפשר לתלמידי ישראל ולהוריהם, תוך שמירה על בריאותם. לשם כך הוא מבקש מגורמי המקצוע השונים לבחון אפשרויות למתווים שיאפשרו למידה סדירה ורציפה".

בהנהגת ההורים הארצית הגיבו בזעם: "הדברים המיוחסים לראש הממשלה על כך שרוצה, לכאורה, שההורים יריבו האחד עם השני, מזעזעים ומוטב היה שלא היו נאמרים כלל. הורי וילדי ישראל אינם כלי משחק בידי ראש הממשלה".

"הנהגת ההורים הארצית דורשת מראש הממשלה לחזור בו מאמירתו, וחשוב מכל – לאפשר לכל ילדי ישראל את זכותם הבסיסית ללמוד במוסדות החינוך תחת בדיקות או חיסונים, ולא תחת חיסונים בלבד".

"בניגוד לאמירה הזו – ההורים לא יריבו זה עם זה. ההורים כולם כאחד דורשים מהממשלה לאפשר את הבדיקות לצד החיסונים לתלמידים, כמו כל מגזר אחר, ולחדול מהמתווה הכיתתי שהוא לא הגיוני ולא ריאלי".

תגיות:נפתלי בנטמערכת החינוךנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה