חדשות בריאות

מחדל האקמו: "שערורייה בלתי נתפסת"

בעקבות הדיווחים על מחסור חמור במכשירי אקמו, מתח חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד ביקורת נוקבת על הממשלה: "אנשים רבים עלולים למות בגלל ההחלטות המוזרות". חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה: "הממשלה מזלזלת בקדושת החיים"

אקמו (צילום: shutterstock)אקמו (צילום: shutterstock)
אא

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד מתח הבוקר (חמישי) ביקורת חריפה על הממשלה בעקבות הדיווחים על מחסור חמור במכשירי אקמו, המחליפים את פעילות הלב והריאות באופן מלאכותי במקרים קריטיים.

"חוסר במכונות אקמו זה לא רק מחדל אלא שערורייה בלתי נתפסת", תקף זוהר בטוויטר. "אנשים רבים עלולים למות בגלל ההחלטות המוזרות של בנט והממשלה הזו".

זוהר הוסיף, כי "מספר המבודדים חסר תקדים והמשק ישלם על כך את המחיר. הם בוחרים במודע להתעלם מסכנת המגפה, ומוסיפים חטא על פשע באוזלת ידם בכל מה שקשור להיערכות הבריאותית הנדרשת".

חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) תקף אף הוא את התנהלות הממשלה במשבר הקורונה: "לפני כשבוע התרעתי בוועדת החוקה על היציבות המפחידה שמתקבעת במספר הנפטרים והחולים קשה מנגיף הקורונה, כשמנגד הממשלה אינה עושה דבר ומסתמכת אך ורק על החיסונים. לאחר כמה חודשי הדחקה והסתרה, החלה האמת לצוף מתוך מחלקות הקורונה. הדיווחים הקשים על העומס בבתי החולים, ציוד האקמו שחסר, והרופאים שקורסים ומדברים במפורש על כך שקרב היום בו ייאלצו לעמוד בין החיים ובין המתים ולקבוע את מי לחבר לאקמו ואת מי לא".

"הממשלה מזלזלת בקדושת החיים", הוסיף אשר. "באדישותם מול הגל הנוכחי של הקורונה משדרים ראשי הממשלה לציבור כי ערך החיים כבר אינו מעל הכל בסולם הערכים הישראלי. האדישות הזו הורגת. בחודש האחרון נפטרו עשרות ישראלים בממוצע מדי יום, והמספר הנורא הזה אינו יורד. לכל אחד מאותם נפטרים יש שם, פנים ומשפחה שבורה וכואבת. מרוב 'הכלת מתים' כבר לא שמים לב למספרים המצטברים וגואים באופן מדאיג. בתוך פחות ממאה ימים נפטרו מעל 1,000 איש, ועולם כמנהגו נוהג. האם התעלמות היא תוכנית עבודה?".

"מאה ימי החסד של הממשלה הושחתו על הונאה ויחסי ציבור במקום פעילות אמיתית נחושה ונקודתית לבלימת הקורונה. במקום לשדר לציבור רוח קרב של מאבק נחוש ומשותף מול נגיף מסוכן, המשתק את בתי החולים ומתיש את צוותי הרפואה שאינם מצליחים לעמוד בעומס, מבזבזת הממשלה את זמנה על מתווים מנותקים ולא מציאותיים לתחילת לימודים, כיתות ירוקות ותו שמח ועוד כהנה, שחוץ מכותרות אין להם שום השפעה על המצב וכל מטרתם לייצר קולות של עבודה שיחפו על הכאוס הנורא בבתי החולים".

אמש דווח בחדשות 12 כי גבר בן 53, שהגיע בתחילת השבוע שעבר לבית חולים בצפון הארץ לאחר שעבר התקף לב קשה, נזקק לחיבור למכשיר אקמו. בבית החולים ניסו במשך שעות לאתר מרכז רפואי אחר עם מכשיר וצוות פנוי להפעלתו, אך לא הצליחו. מצבו של המטופל, שלא היה חולה קורונה, הידרדר. הוא עבר החייאה, והרופאים נאלצו לבסוף לקבוע את מותו.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר למצוקה הקשה של מכשירי האקמו בבתי החולים. "אנחנו על הקצה בעניין הזה", אמר בריאיון לאולפן ynet. הוא הסביר, כי "המצוקה היא בעיקר בצוותים רפואיים, בצוותי טיפול נמרץ. בסוף יש גבול לכמה צוותים יש". אש הוסיף וקרא לשקול את צמצום ההתקהלויות הגדולות: "אנחנו חושבים, שצריך שאחרי התקופה הזאת ולקראת חזרת הלימודים תהיה התכנסות של הקבינט כדי לדון במצב ולדון האם צריך צעדים נוספים".

תגיות:יעקב אשראקמומיקי זוהרנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה