חדשות בריאות

נתוני הקורונה: 2,616 מאומתים חדשים ביממה האחרונה, 284 חולים במצב קריטי

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, מניין הנפטרים המצטבר מפרוץ המגפה עלה ל-7,649, למעלה מ-1,200 מתוכם בגל התחלואה הנוכחי. ראש הממשלה נפתלי בנט תקף את דרישת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות להטיל הגבלות נוספות על המשק

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון), כי אתמול אובחנו 2,616 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה מתוך כ-67 אלף בדיקות שפוענחו. שיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-3.96%.

1,026 חולים מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, מתוכם 711 במצב קשה. מצבם של 284 חולים מוגדר קריטי, ו-215 מחוברים למכונות הנשמה.

בסוף השבוע נפטרו 22 חולי קורונה. מניין הנפטרים המצטבר מפרוץ המגפה עלה בכך ל-7,649, למעלה מ-1,200 מתוכם בגל התחלואה הנוכחי. מתחילת חודש ספטמבר נפטרו 543 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס אמש דיון עם בכירים במשרד הבריאות ומנכ"לי משרדי ממשלה, בו התייחס לדרישת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות להחריף את ההגבלות על המשק. על פי הציטוטים שיצאו מהדיון, בנט תקף את הדרישה והצהיר כי "מדיניות הממשלה היא ישראל פתוחה, תוך מלחמה עיקשת, מתוחכמת, במגפה. לא בידודים, סגרים, עוד ועוד הגבלות – זה הכי קל – אלא פתרונות".

בנט הוסיף וטען, כי "אין קשר בין הגבלת הופעה או משחק כדורסל לתחלואה אצל לא מחוסנים, זה רק יוביל לנזק כלכלי". הוא קרא לפתוח לאחר החגים במאמץ מוגבר לחיסון האוכלוסייה, זאת במקביל לאכיפת התו הירוק ולמספר רב של בדיקות.

כזכור, קבינט המומחים הלאומי המייעץ לממשלה בנושא הקורונה המליץ ביום רביעי האחרון להגביל את ההתקהלות במקומות סגורים ל-300 איש. הקבינט, בראשותו של פרופ' רן בליצר, התריע כי גישת הממשלה לניהול המאבק במגפה על פי מספר החולים הקשים "מסוכנת".

בדיון הקבינט השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא, פרופ' ארנון אפק, פרופ' נדב דוידוביץ', ד"ר בעז לב, ד"ר עדי ניב יגודה, פרופ' גליה רהב ויורם חמו.

מומחי הקבינט הזהירו כי "היקף התחלואה המתמשך בחודש האחרון גובה מחיר כבד בנפש. קבינט המומחים קובע, כי למרות התקווה לירידה בתחלואה בזכות מבצע החיסונים, לא ניתן ולא סביר להמשיך במסלול הקיים, ומתחייב שינוי מדיניות לתקופת הביניים עד אשר תוכח ירידה משמעותית ומתמדת בתחלואה הקשה".

המשתתפים בדיון הביעו חשש, כי החזרה ללימודים לאחר החגים תוביל לעלייה משמעותית בתחלואה, כפי שנצפה בחברה הערבית בה הלימודים נמשכים ללא הפסקה. לדבריהם, "מתווה החינוך לא כולל את רוב הרכיבים אשר תוכננו להיכלל בו על ידי משרד הבריאות, ויש כלים מינימליים להקטנת הדבקות". הם הביעו התנגדות ליישום מיידי של מתווה "כיתה ירוקה", הנמצא כעת בשלב התחלתי של הפיילוט ומבוסס על בדיקות נרחבות ללא בידוד, וזאת עד שתתברר המשמעות של מודל זה.

"המשך ההתבססות על תקווה שהתחלואה תרד למרות החזרה ללימודים, רק על מנת לא להטיל אף לא את מגבלת ההתקהלות המינימלית ביותר, אינו סביר", הוסיפו בקבינט המומחים. "על כן, ולמרות מרכזיות החיסון כאמצעי לבלימת ההתפשטות, אין די עוד באסטרטגיה מבוססת חיסונים כמענה ראשי יחידי. אין מקום לשקול סגרים. אולם גם אין היגיון או סבירות בקיום התכנסויות נרחבות לטובת אירועים כגון תרבות וספורט בתקופה של שיא הדבקה לא נשלטת, כאשר עשרות חולים צעירים מגיעים לטיפול במצב קשה מדי יום".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה