חדשות בריאות

בנט מתעקש: "לא נטיל מגבלות נוספות"

בטרם עלה למטוס בדרכו לישראל, התייחס ראש הממשלה בנט לסערה בעקבות נאומו באו"ם והצהיר כי הוא "מכבד מאוד את מומחי הבריאות ומוקיר את עבודתם המקצועית". עם זאת, הוא הדגיש כי הממשלה לא תאמץ את המלצותיהם ותימנע מהטלת מגבלות נוספות על הציבור. יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מתח ביקורת על דבריו של בנט באו"ם: "נחצו קווים אדומים"

בנט (צילום מסך, לע"מ)בנט (צילום מסך, לע"מ)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (רביעי) לסערה בעקבות נאומו באו"ם, בו מתח ביקורת על הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות. "אני מכבד מאוד את מומחי הבריאות ומוקיר את עבודתם המקצועית", אמר בטרם עלה למטוס בדרכו חזרה לארץ. "עם זאת, הטלת עוד ועוד מגבלות גורפות על כלל האזרחים – זאת לא מדיניות הממשלה".

"המדיניות של הממשלה היא ישראל פתוחה ככל האפשר, כלכלה פתוחה ככל האפשר, לצד עבודה ממוקדת על הלא מחוסנים ועל מוקדי התחלואה", הוסיף בנט. הוא ציין כי "מבחינת הנתונים, 40 היישובים האדומים ביותר בישראל הם כרגע בחברה הערבית. מעל 90 אחוזים מהאנשים שמאושפזים במצב קשה בבתי החולים הם לא מחוסנים. לכן, למרות הלחצים אנחנו נימנע בשלב הזה ממגבלות גורפות על כלל האוכלוסייה".

"סגירת קונצרט של שלמה ארצי בראשון או סגירת חתונה במודיעין לא תעזור לתושבי טייבה או אום אל-פאחם לצמצם את התחלואה. מה שכן יעזור זה שנגיע לחברה הערבית, נשכנע, נגיע עם מבצעים ועם מוקדים ותחנות – ואת זה אנחנו עושים", כך בנט.

כזכור, בנאומו שלשום באו"ם התייחס בנט למתיחות עם בכירי משרד הבריאות על רקע המלצותיהם להגבלת התקהלויות במסגרת המאבק בקורונה: "ניהול מדינה בעת מגפה זה לא רק עניין של בריאות. זה עניין של איזון עדין בין כל היבטי החיים שמושפעים מהקורונה, במיוחד תעסוקה וחינוך. נקודת מבטם של הרופאים חשובה, אך הם לא יכולים להוביל את המאמץ הלאומי. האדם היחיד שיש לו נקודת תצפית טובה על הדבר הזה הוא המנהיג הלאומי של כל מדינה".

לאחר הנאום העניק בנט תדרוך לתקשורת, בו החריף את מתקפתו על הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות: "עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה – חלקם לא רואים את התמונה המלאה, חלקם התנגדו לבוסטר בזמן אמת", אמר. "אני לא מקבל את הגישה של 'למי אכפת' לגבי הכסף והפרנסה. המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב, אבל לא בלעדי. הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי, אלא אנחנו. כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר – הם גמגמו".

מוקדם יותר היום, הצטרף יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, לביקורת על בנט: "נחצו קווים אדומים. מה שהתחיל כהדלפות מגמתיות מצד גורמים עלומי שם, נחשף כמסע דה-לגיטימציה בוטה מצד ראש ממשלת ישראל כנגד ציבור הרופאים והרופאות שעושים לילות כימים במלחמה מול נגיף הקורונה. דבר כזה עוד לא ראינו מצד שום ראש ממשלה עד היום".

פרופ' חגי הדגיש, כי איש לא חלק על כך שהדרג הנבחר הוא זה שמכריע ומקבל את ההחלטות במדינה דמוקרטית, אולם "ביטול או זלזול בעמדתם המקצועית של צוות המומחים ושל בכירי משרד הבריאות, ודאי לא מעידים על הליך קבלת החלטות שיש להתגאות בו". הוא הביע חשש, כי דבריו של ראש הממשלה יפגעו באמון הציבור כלפי מערכת הבריאות: "אי אפשר מחד לקרוא לציבור להתחסן, ומנגד לזלזל באנשי הרפואה והמדע, להקטין אותם ולהמעיט בחשיבות שלהם בעיצומה של מגפה עולמית של פעם במאה שנים".

תגיות:נפתלי בנטמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה