חדשות בריאות

חולה קורונה בן 22 חובר לאקמו האחרון באיכילוב

בבית החולים איכילוב אזלו מכשירי האקמו הפנויים, לאחר שחולה קורונה בן 22 שלא התחסן חובר למכשיר. בשל מצב החירום, בית החולים רמב"ם יעביר מכשיר אקמו אחד לאיכילוב

מכונת אקמו (צילום: shutterstock)מכונת אקמו (צילום: shutterstock)
אא

חולה קורונה בן 22, שלא התחסן נגד הנגיף, חובר הבוקר (רביעי) למכשיר האקמו השישי שנמצא בשימוש בבית החולים איכילוב בתל אביב.

החולה הגיע מבית החולים קפלן, וכמוהו מחצית מחולי האקמו שבית החולים איכילוב, כמרכז-על, קיבל מבתי חולים אחרים כמתבקש.

בבית החולים ציינו כי מדובר באקמו הזמין האחרון שברשותם, למעט מכשיר נוסף שנמצא לגיבוי ושמור לחולים לאחר השתלות כבד: "בית החולים מיד פנה, ומקבל מכשיר נוסף מבית חולים רמב"ם שנמצא בדרכו אלינו לגיבוי. בנוסף, נעשתה פנייה למשרד הבריאות, ואנו צפויים לקבל בימים הקרובים מכשירי אקמו נוספים".

פרופ' רוני גמזו, מנהל בית החולים, מסר: "בית החולים מטפל וימשיך לטפל ככל שיידרש בכל חולה נוסף שיצטרך לעלות על מכשיר האקמו. לצערי, מתוך טירוף דעת, אנשים לא מחוסנים קורסים ומגיעים למצבי קיצון שיכלו להימנע לו התחסנו. יחד עם זאת, צוות טיפול נמרץ והסיירת המצטיינת שלנו של הטכנולוגים הרפואיים ערוכים לכל תרחיש ככל שנדרש".

כתבת חדשות 12, יולן כהן, דיווחה כי במרבית בתי החולים בישראל שוררת מצוקת אקמו, וכמעט ולא נותרו מכשירים פנויים. מספר חולי הקורונה המחוברים לאקמו עומד כרגע על 47, בהם רוב מכריע של לא מחוסנים.

כזכור, לפני כשבוע וחצי התריעו מנהלי בתי החולים מפני מחסור חמור במכשירי אקמו, המחליפים את פעילות הלב והריאות במצבים רפואיים קריטיים. בישיבה טעונה שנערכה עם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ובכירי המשרד, אמר מנכ"ל בית החולים רמב"ם בחיפה, ד"ר מיכאל הלברטל, כי "על כל חמישה מאושפזים ברמב"ם – אחד נפטר. מדובר ב-20% תמותה. אם לא הייתה התמותה הזו, היינו מלאים בחולים. במהלך סוף השבוע לחצו עלינו לקבל אקמו, אבל אי אפשר להחזיק חולה על אקמו בלי מכונת ספייר. זו רשלנות".

משרד הבריאות עדכן הבוקר את נתוני התחלואה והתמותה מקורונה. מהעדכון עולה, כי 2,386 מאומתים לנגיף אובחנו אתמול מתוך כ-71 אלף בדיקות. שיעור הבדיקות החיוביות הסתכם ב-3.42%.

בבתי החולים מאושפזים 966 חולים. מצבם של 659 חולים מוגדר קשה, מתוכם 276 במצב קריטי. 216 חולים מחוברים למכונות הנשמה.

על פי הנתונים שנמסרו מבתי החולים, וצפויים להתעדכן בהמשך, מתחילת השבוע נפטרו 20 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף. בכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-7,692, למעלה מ-1,250 מתוכם בגל הקורונה הרביעי.

תגיות:אקמונגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה