חדשות בארץ

"מדובר בנס": הרימון התפרק אך לא התפוצץ – קצין דובדבן ניצל

אביו של קצין דובדבן, שנפצע בפעילות לסיכול תשתית חמאס באזור ג'נין, סיפר כי קליע פגע ברימון הרסס שבנו נשא עליו, אך הרימון לא התפוצץ: "אם זה לא נס אני לא יודע מה זה נס"

אילוסטרציה (קרדיט צילום: דובר צה"ל)אילוסטרציה (קרדיט צילום: דובר צה"ל)
אא

במצבו של לוחם יחידת דובדבן, שנפצע בפעילות המבצעית לסיכול תשתית חמאס באזור ג'נין, חל היום (רביעי) שיפור. מבית החולים רמב"ם, בו הוא מאושפז, נמסר כי הפצוע שוחרר מהיחידה לטיפול נמרץ כשהוא בהכרה, והועבר להמשך טיפול במחלקה כירורגית חזה.

שיפור חל גם במצבו של קצין דובדבן, שנפצע אף הוא בפעילות; הוא שב להכרה ותיקשר עם הצוות הרפואי ועם בני משפחתו. עם זאת, מצבו מוגדר קשה ויציב, והוא נזקק להנשמה.

יוסי, אביו של הקצין, סיפר לתקשורת על פציעתו של בנו: "מדובר בנס. הוא ספג תשעה כדורים – והילד חי, נושם ומתקשר. היה לו רימון בווסט וכדור פגע בו. הרימון התפרק לשניים ולא התפוצץ. אם זה לא נס אני לא יודע מה זה נס".

הרימון שהתפרק מפגיעת הכדור הינו רימון רסס ייחודי, שפותח בשנים האחרונות וזוכה לכינוי "רימון אלירז". הפיתוח החדשני, של חברת אלביט מערכות, כולל מנגנון בטיחות שנועד למנוע את פיצוצו של הרימון במקרה של פגיעת קליע. המנגנון הומצא בעקבות נפילתו של רב-סרן אלירז פרץ הי"ד בקרב ברצועת עזה במרץ 2010, לאחר שקליע פגע ברימון היד שהיה באפוד שלו.

תגיות:צה"לרימון רסס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה