אמונה

מסעיר: הנפטר הגיע בחלום לנכדתו, ואמר לה את 5 המילים הללו

הסבא התגלה בחלום חודשים ספורים לאחר פטירתו, כשהוא נראה רזה, כחוש, ופניו שבורות. הוא החזיק בידו רצועה של חגורה וסימן כי הוא צריך לעזרה. מה פישר החלום?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רחל, תושבת פתח תקווה, התעוררה משנתה בבהלה: היא ראתה בחלומה את סבה, ר' יובל יוסף שנפטר חודשים ספורים קודם לכן. בחלום היה הסב רזה וכחוש, פניו נראות נפולות ושבורות והוא מחזיק בידו רצועה של חגורה ומסמן לה על החגורה כי צריך הוא לעזרה.

"לא הבנתי מה אומר לי החלום – מדוע החזיק סבא רצועה של חגורה, מה הוא התכוון לסמן בה? הרגשתי כי החלום הינו מסר שנשלח לי משמים, ולכן שיתפתי את בני משפחתי בדבר", מספרת רחל.

אחד הדודים נזכר במעשה שאירע בחודשים האחרונים לחייו של הסבא: "בחודשים האחרונים לחייו של סבא, הוא חלה וגופו החל להצטמק ולרזות מיום ליום. כל כך הוא הרזה, עד שהיו צריכים להדק לו את החגורה מאד. הוא היה נוהג להתפלל בקביעות בבית הכנסת המפורסם 'איצקוביץ' בבני ברק, בו מתקיימים מניינים כמעט בכל שעה ביממה. בוקר אחד, כשלקחתי את סבא להתפלל באיצקוביץ', הבחנתי כי המכנס שלובש הסבא עומד ליפול מגופו. נכנסתי מיד לסנדלר שנמצא בסמוך, וביקשתי ממנו לעשות חורים נוספים בחגורה של הסבא.

"הסנדלר חורר בחגורה עוד 5 חורים, ובתמורה ביקש 3 שקלים", הוסיף הדוד, ונזכר כי באותו זמן לא היה עליו כסף מזומן. הוא התנצל בפני הרצען והבטיח לו כי בהמשך היום ובימים הקרובים, כשיהיה לו כסף קטן יבוא לסגור את החוב. "שכחתי מכך לגמרי", אמר הדוד במבוכה. "לאחר כמה חודשים סבא נפטר, והנה כעת הוא מסמן לי בחלום בפנים עצובות ושבורות על רצועת החגורה..."

הדוד מיהר אל חנותו של הסנדלר, ששמע את פרטי המעשה, ונחרד יחד עימנו. "אני מוחל על החוב בכל ליבי, ובלבד שיהיה לאביך מנוחה בעולם העליון", אמר הסנדלר. הדוד שילם מיידית את החוב, והתנצל על הלנת השכר.

"באותו לילה חלמתי בשנית על סבא, והפעם היו פניו מוארות ושמחות. הוא אמר לי את המילים הבאות: 'תודה רבה שגרמת נחת לנשמתי', והסתלק מהחלום", אומרת רחל.

חשוב לזכור עד כמה מקפידים בשמים על כל שקל ופרוטה שלקחת מחברך, וכפי שפסק הרמב"ם (הלכות גזילה ואבידה): 'כל הגוזל את חברו שוה פרוטה, כאילו נוטל נשמתו ממנו שנאמר: 'כן ארחות כל בוצע בצע את נפש בעליו יקח'. שהרי האדם מסר מזמנו בחייו בכדי להרוויח ממון, והרי אתה כעת גזלת זאת ממנו ויוצא שגזלת חלק מחייו. 'דין פרוטה כדין מאה', אומרים חז"ל (סנהדרין ח'.) כי יזהר האדם שלא לגזול את ממונו של חברו, ולו בפרוטה, ואם כבר עבר ועשה ואינו זוכר למי גזל – יעסוק בצרכי רבים ויתרום למוסדות ציבוריים, ומשמים יכופר לו".

הרב זמיר כהן - החשיבות האדירה של הזהירות מגזל:

תגיות:חלוםגזלאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה