חדשות בארץ

עמית סגל: "פגישת הורוביץ עם אבו מאזן – יריקה בפרצוף של משפחות שכולות"

הפרשן הפוליטי עמית סגל מתח ביקורת חריפה על נסיעתם של שרי מרצ לרמאללה ופגישתם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן: "נשגב מבינתי למה מפגש איתו ב'ארמונו' המפוקפק נחשב סמל סטטוס"

הורוביץ (צילום: David Cohen/Flash90)הורוביץ (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, התייחס היום (שני) לפגישתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

"לפעמים עושים שלום עם רודנים", כתב סגל בטוויטר. "זה קורה בשילוב שתי נסיבות: זניחת המלחמה וכוח פוליטי. שעה לפני פגישת אבו מאזן-מרצ הוא צלצל לנחם קרובי מחבלים, שלהם הוא משלם מיליונים. אין לו שום יכולת להביא הסכם. המפגש איתו הוא יריקה בפרצוף של משפחות שכולות עבור פוטו אופ. רפלקס מותנה, סטטוסים משנות ה-90".

סגל הוסיף ומתח ביקורת על שהורוביץ עזב את ישיבת קבינט הקורונה באמצע כדי לנסוע לרמאללה: "העובדה ששר הבריאות נוטש קבינט קורונה באמצע הזויה. אם לבנט אין יכולת פוליטית ו/או חשק למנוע מהורוביץ להיפגש עם אבו מאזן בניגוד לקו שהוא עצמו התווה, המינימום המתחייב היה לדרוש מהרודן מרמאללה להתאזר בסבלנות עוד רבע שעה, עד שיסתיים הקבינט. אף ציוץ לוחמני של שקד לא יכסה על זה".

אמש, זמן קצר לאחר סיום הפגישה, כתב סגל כי "אבו מאזן הוא רודן זקן, רוצח של מתנגדיו, שעמו שונא אותו. נשגב מבינתי למה שר בריאות צריך לנטוש קבינט קורונה באמצע כדי לרוץ לפגוש אותו, ועוד יותר – למה מפגש איתו ב'ארמונו' המפוקפק ברמאללה נחשב סמל סטטוס".

יחד עם יו"ר מרצ, השתתפו בפגישה עם אבו מאזן השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ויו"ר סיעת מרצ מיכל רוזין. הורוביץ אמר בפגישה כי "למרצ יש משימה בתוך הממשלה – לשמור על פתרון שתי המדינות בחיים. לא לתת לו להיעלם, ולא לחבל בסיכוי להגיע אליו בעתיד, כי אין אף פתרון אחר".

"חובתי, חובתנו – לקדם את העשייה המשותפת", הצהיר הורוביץ. "הגענו היום כדי לבנות מחדש ערוץ ישיר וקבוע בינינו, ולתת 'בוסטר' לשיתוף הפעולה".

השר פריג' אמר: "אנחנו כאן כדי לקדם את פתרון שתי המדינות. להגיד שאתם הפרטנר שלנו. העתיד חשוב, אבל עלינו קודם כל לפעול כדי להפוך את ההווה ליותר טוב, ובשביל זה צריך שיתוף פעולה בין המשרדים והממשלות". רוזין הוסיפה: "באנו לכאן בגלוי. לא הסתרנו, להיפך באנו בגאווה. נעשה כל מה שצריך כדי לקדם את פתרון שתי המדינות, כדי לבנות את היסודות המעשיים לשלום".

בהודעת מרצ על הפגישה צוטט אבו מאזן כמי שהזמין את כל שרי הממשלה להגיע למוקאטעה: "לא חייבים להסכים, צריך לדבר". על פי דיווחים נוספים, אבו מאזן הזכיר בדבריו את שרת הפנים איילת שקד, ואמר לשרי מרצ: "תגידו לה שאני רוצה לפגוש אותה". שקד הגיבה בטוויטר: "לא יקרה. לא אפגש עם מכחיש שואה שתובע את חיילי צה"ל בהאג ומשלם לרוצחי יהודים".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, חבר הכנסת יריב לוין, הגיב אמש על הפגישה ברמאללה: "שרי ממשלת השמאל ממשיכים לזחול על גחונם אל אבו מאזן, והכל בברכתו של ראש הממשלה בנט", תקף בהודעה שהוציא. "לשר הבריאות חשוב יותר להיפגש עם מממן הטרור אבו מאזן מאשר בריאותם של אזרחי ישראל".

לוין הוסיף, כי "ממשלת ישראל הנוכחית לא חדלה מלהשפיל את עצמה ולערער לחלוטין את המעמד העוצמתי שבנינו לישראל בשנים של מנהיגות נחושה. כל זה קורה בשעה שהרשות הפלסטינית ממשיכה לממן את הטרור ולפעול להעמדת חיילי צה''ל לדין בינלאומי בהאג".

"שר הבריאות מפקיר את חיילי צה"ל להאג, את ארץ ישראל לידי ראש המחבלים אבו מאזן, ואת הבריאות של אזרחי ישראל במקום להיאבק באמת בקורונה. בושה גדולה וסכנה גדולה", סיכם לוין.

על פי הדיווח בכאן חדשות, לפני פגישתו עם חברי מרצ התקשר אבו מאזן לאביה של המחבלת תושבת העיירה קבטיה באזור ג'נין שחוסלה ביום חמישי האחרון לאחר שניסתה לדקור שוטרים בעיר העתיקה בירושלים, וניחם אותו על מות בתו. יו"ר הרשות ערך שיחת ניחומים נוספת עם אביו של המחבל איש הג'יהאד האסלאמי, שנורה למוות מוקדם יותר באותו יום לאחר שפתח באש לעבר כוחות הביטחון שפעלו בכפר בורקין סמוך לג'נין.

תגיות:אבו מאזןמרצעמית סגלניצן הורוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה