חדשות בארץ

דיווחים: המבצע של המוסד להשגת מידע על רון ארד – נכשל

ראש הממשלה בנט חשף במליאת הכנסת, כי המוסד יצא למבצע חשאי שנועד להשיג מידע חדש על הנווט הישראלי הנעדר. על פי דיווחים בתקשורת, במערכת הביטחון הודו כי המבצע לא הביא לפריצת דרך. במשרד ראש הממשלה טענו בתגובה כי המבצע היה "מוצלח"

(צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)(צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

(עודכן: 22:29)

המבצע החשאי של המוסד להשגת מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של הנווט הישראלי הנעדר רון ארד, שנחשף על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט, נכשל ולא הביא לפריצת הדרך המיוחלת. כך הודו הערב (שני) במערכת הביטחון, על פי דיווחים שונים בתקשורת.

על פי הדיווח של אמנון אברמוביץ' בחדשות 12, ראש המוסד דוד ברנע התייחס בשיחות פנימיות לפעולה ואמר כי מדובר ב"מבצע אמיץ ומורכב אך כושל. נמשיך במאמצים". גורמים ביטחוניים מתחו ביקורת על דבריו של בנט. גורם בכיר צוטט בחדשות 13 כמי שאמר כי בנט עשה "שימוש פוליטי במבצע רגיש".

בתגובה לדיווחים בתקשורת על כישלון המבצע ועל הביקורת שמתחו גורמים ביטחוניים על בנט, פרסם משרד ראש הממשלה הודעה חריגה לפיה "המבצע להשגת מודיעין אודות רון ארד היה מבצע מוצלח שבוצע תוך עמידה ביעדים מבצעיים יוצאי דופן. להבאת המידע בפני חברי הכנסת והציבור הרחב היה ערך, המבטא את המאמץ והמחויבות הכבירה להשבת בנינו לגבולם, גם שנים ארוכות לאחר שנפלו בשבי האויב. כל הפצת מידע אחר הינה שקר וכזב".

בנאום שנשא אחר הצהריים במליאת הכנסת, בישיבת הפתיחה של כנס החורף, אמר ראש הממשלה כי אנשי המוסד יצאו למבצע החשאי בחודש שעבר: "זה היה מבצע מורכב, רחב מימדים ונועז. זה כל מה שאפשר לומר כרגע. עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון".

"אני רוצה להודות ללוחמי המוסד בשמי ובשם תמי ויובל ארד, על המסירות, המחויבות ועל אחוות הלוחמים גם אחרי כל כך הרבה שנים", הוסיף בנט. "אני מבקש להודות מכאן גם לצה"ל ולשירות הבטחון הכללי, על שיתוף פעולה יוצא מן הכלל. פדיון שבויים הוא ערך יהודי, שהפך לאחד מערכיה המקודשים ביותר של מדינת ישראל. זה מסוג הדברים שנראים משונים למי שמתבונן עלינו מבחוץ, אבל זה מה שמגדיר ומייחד אותנו. נמשיך לפעול להשבת בנינו הביתה מכל מקום בו הם נמצאים".

חבר הכנסת יואב גלנט (הליכוד) תקף את בנט על חשיפת המבצע: "עשרות מבצעים קיימה מדינת ישראל כדי לאתר סימנים ועדויות מכל סוג באשר לגורל נעדריה, בהם רון ארד. רוב המבצעים הללו נותרו חסויים או פורסמו זמן רב לאחר הביצוע. האובססיה של בנט להישגים שאינם הביאה אותו להשתמש בפעילות המוסד כדי לנסות ולשווק הישגים תיאורטיים בטרם עת. עצוב ומדאיג".

תגיות:נפתלי בנטרון ארדהמוסדיואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה