חדשות בארץ

5 חודשים לאחר אסון מירון: אותר הסלולרי של אחד ההרוגים

מכשיר הסלולרי של יהונתן חברוני ז"ל, שנהרג באסון מירון, הושב למשפחתו 5 חודשים לאחר האסון הגדול

  • א' חשון התשפ"ב
יהונתן חברוני ז’’ל (צילום: באדיבות המשפחה)יהונתן חברוני ז’’ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

חמישה חודשים לאחר שנהרג באסון מירון – אותר מכשיר הסלולרי האבוד של יהונתן חברוני ז"ל, והושב אל המשפחה.

מדובר במכשיר סלולרי כשר של חברת Nokia מדגם c2, שבו אצורות שיחות ארוכות ועמוקות שניהל יהונתן ז"ל בחייו עם חבריו הקרובים ומשפחתו. בנוסף, ככל הנראה נמצאים על הטלפון דברים שכתב לעצמו ונשארו בעולם לזיכרון ממנו.

הטלפון של יהונתן אבד בליל האסון. משפחת חברוני ניסתה לאתר את המכשיר במשך קרוב לחצי שנה, ללא הצלחה. התברר כי הטלפון נמצא על ידי אישה מבוגרת במירון. הסוללה שלו נגמרה והיא הניחה אותו בצד. לאחר תקופה קצרה חלתה בקורונה, רק לאחר כמה חודשים הבחין בנה במכשיר, החליף לו סוללה, ונדהם לגלות כי זהו המכשיר של אחד מההרוגים, זכרם לברכה.

אמו של יהונתן, סיגי חברוני, קיבלה ממנו את שיחת הטלפון הראשונה. היא מיהרה לעדכן את כלתה האלמנה, תניה. "באותו רגע התקשרתי לתניה, דבר ראשון", אמרה האם. "זאת הייתה שמחה. זה פשוט כאילו קיבלתי כוחות. זה טלפון מצ'וקמק אבל הערך שלו גדול מאוד".

הטלפון של יהונתן חברוני ז''ל (צילום: באדיבות משפחת חברוני)הטלפון של יהונתן חברוני ז''ל (צילום: באדיבות משפחת חברוני)

יהונתן חברוני ז"ל, נשוי לתניה ואב ל-3 בנות - שיר ציון (6), נחלה (4) ומלכות (2), היה אברך בבית המדרש בגבעת שמואל. היה מתמיד גדול, תלמיד חכם ומאיר פנים.

בליל האסון סיפרה אחת מנשות הקהילה בקבוצת הוואטסאפ כי הגיעה למדורה עם בנה, בעוד בעלה נשאר בעבודה. היא הסתכלה על האבות שרוקדים עם בניהם, כשבליבה כאב על בנה שמתבונן בהם מהצד. עוד הוסיפה לספר שבלי שביקשה, ניגש אחד החברים ולקח את הילד על הכתפיים, אל תוך מעגל הרוקדים. "הערב הזה עורר בה מחשבות על נשים אחרות שעומדות מהצד באירועים כאלה – גרושות ואלמנות. חשוב לב לשים לב אליהן", כתבה, "חשוב לתת להן את התחושה שהן חלק מהקהילה". מה שהתגלה למחרת בבוקר, עם היוודע דבר האסון, שאותו הגבר שהבחין במצב הלא נעים של בנה ושלה: יהונתן חברוני, שזמן קצר אחר כך נסע צפונה ולא שב, מותיר מאחוריו את תניה, שהפכה לאלמנה, ושלוש בנות שהפכו יתומות.

יונתן כלל לא תכנן לנסוע למירון, וברגע האחרון הצטרף. כאשר נודע דבר האסון, מוכר הירקות מהחנות השכונתית לא הפסיק לבכות כשראה את תמונתו של הבחור שבירך אותו בשלום מדי יום. חברו, משה נעמן, מנכ"ל בית המדרש הקהילתי, סיפר לאחר האסון ל'מקור ראשון' כי "יהונתן ראה שליחות באמירת השלום לכל אחד. הוא אמר שאנחנו הפנים של בית המדרש, וצריך להאיר פנים לכל אחד. יהונתן היה מחובר לכולם. לא אחד שמכונס בתורה, אלא אדם מכיל, מקבל, שמח, מאיר. הוא הרגיש את הצורך בחיבורים עם אנשי מעשה, ויצר איתם קשר אישי".

הרב זמיר כהן בעקבות האסון במירון: איך דווקא במקום קדוש קורה אסון גדול כל כך?

מטלטל: מה ראו תלמידי התיכון שהגיעו לנחם את המשפחות השכולות?

תגיות:פלאפוןמירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה