חדשות בריאות

מתווה "הכיתה הירוקה" לביטול הבידודים יידחה במספר ימים

על אף הודעת ראש הממשלה ושרי הבריאות והחינוך על יציאתו לדרך של מתווה "הכיתה הירוקה" בבתי ספר יסודיים ביישובים ירוקים, היישום בפועל יידחה במספר ימים עד לחלוקת הבדיקות המהירות להורים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון הודיעו על יציאתו לדרך של המתווה לביטול הבידודים במערכת החינוך החל מהיום (ראשון), אולם יישומה של התוכנית יידחה במספר ימים בשל מחסור בבדיקות מהירות (אנטיגן).

מדובר במתווה המהווה הרחבה של פיילוט "הכיתה הירוקה", שנמצא בימים אלה בעיצומו. ההחלטה להתחיל ביישום המתווה התקבלה בניגוד לעמדתם הראשונית של הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות, שדרשו לסיים קודם כל את הפיילוט.

המתווה יחול בשלב זה ב-127 יישובים המוגדרים כירוקים, ובכיתות א'-ו' בלבד. תלמידים שבכיתתם יימצא חולה קורונה יידרשו לבצע בדיקת PCR בקופות החולים או במתחמי פיקוד העורף, ולהישאר בבידוד עד לקבלת תשובה שלילית. לאחר מכן הם יוכלו לשוב ללימודים בכיתה, בכפוף לקבלת תוצאות שליליות בבדיקות מהירות אותן יעברו בכל יום במשך שבעה ימים. ביום השביעי יבצעו התלמידים בדיקת PCR נוספת.

עוד קובע המתווה, כי הפטור מבידוד יחול אך ורק על שעות הלימודים, כולל צהרונים, ועל ההסעות לבתי הספר ובחזרה מהם לבתים. עם סיום הלימודים, יידרשו התלמידים לשוב לבתיהם ולהישאר בבידוד. במידה וביום אחד יתגלו בכיתה ארבעה תלמידים מאומתים לנגיף – הכיתה כולה תיכנס לבידוד.

כאמור, למרות הודעת ראש הממשלה ושרי הבריאות והחינוך כי המתווה החדש ייכנס לתוקף כבר היום, מימושו בפועל יידחה, שכן ערכות הבדיקות המהירות טרם חולקו להורים. כ-920 אלף ערכות אמורות להימסר להורים, בהתאם למצב התחלואה ביישובים הירוקים.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהכיתה ירוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה