סלבס בהתחזקות

אביב אלוש: "אולי כדאי שנתחיל להתייחס לתורה שלנו - קצת יותר ברצינות"

"במשך 120 שנה הוא היה האיש המשוגע שבונה תיבה ענקית שתציל אותו ואת משפחתו, מהמבול שעומד להציף את העולם. ברור שכולם צחקו עליו ועשו לו שיימינג של העולמות. רק לחשוב באיזה נסיון אמוני הוא עמד כשמכל עבר מבזים אותו ואת המשפחה שלו"

אא

כמדי שבוע נוהג השחקן אביב אלוש לפרסם דברי תורה קסומים על פרשת השבוע. 

בפרשה האחרונה, פרשת נח, כתב פוסט שריגש אותנו במיוחד: "הפרשה הזאת מלאה בארועים מטורפים מנֹח והמבול דרך מגדל בבל ועד לאברהם אבינו. כבר בסיום פרשת בראשית אחרי הבריאה הנפלאה ,ראה הבורא כי רבה רעת האדם בארץ ומחשבות ליבו רק רע כל היום והחליט לעשות 'שחזור הגדרות יצרן' וחיפש את האדם שאיתו הוא יתחיל מחדש. ונח מצא חן בעיניו.

"במשך 120 שנה הוא היה האיש המשוגע שבונה תיבה ענקית שתציל אותו ואת משפחתו, מהמבול שעומד להציף את העולם. ברור שכולם צחקו עליו ועשו לו שיימינג של העולמות. רק לחשוב באיזה נסיון אמוני הוא עמד כשמכל עבר מבזים אותו ואת המשפחה שלו. מעניין איך זה היה נראה אם זה היה קורה היום בעידן שלנו, עם כל הטירוף שהולך ברשתות.

"אפשר להגיד שזה בעצם קורה ולא מעט כשמגיע איזשהו דיבור שקשה לקבל אותו ולהבין אותו כשאין אמונה חזקה, ולצערנו גם הרבה חוסר של ידע, כמו למשל עניינים של גאולה, משיח ובית מקדש שלישי - שאלה הסיבות שבגללן אנחנו פה, ועדיין קשה לאנשים, וגם להרבה אנשים דתיים, לקבל את זה ולהאמין שזה באמת משהו שיקרה ובקרוב ממש בע"ה".

גם בימי נח, אנשים היו סקפטיים שהמבול יגיע, והחשיבו את נוח למשוגע, אבל, ממשיך אלוש וכותב - "ככה זה בדיוק היה עם התיבה של נח, אבל ברגע שהמבול הגיע והוא הגיע גם לפי כל ההוכחות המדעיות - כל מי שצחק על נח אכל את הכובע ואת הלב ופספס את הרכבת, או במקרה הזה את התיבה. בכ"ז בחשוון יצאו נח ומשפחתו מהתיבה שנחה כבר כמה חודשים על הרי אררט, שזה טורקיה של ימינו. 'וַתָּנַח הַתֵּבָה בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּשִׁבְעָה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ עַל הָרֵי אֲרָרָט'.

"וכבר בשנות ה60 חוקרים מצאו את השרידים של התיבה בצורתה המלאה על הרי אררט שבטורקיה שבנויה בדיוק באותו הגודל מבחינת אורך ורוחב כמו שכתוב לנו בתורה. יש על זה המון סרטים שאפשר לראות ביוטיוב ולצערי דווקא בארץ שלנו לא מדברים על זה ולא מלמדים ומספרים את זה בבתי הספר ואני חושב שזה בעיקר מהסיבה שזה מחזק את האמונה בבורא ובתורתו. כנראה שקצת יותר נח להשאיר את התורה כסיפור פולקלורי ובלי יותר מדי מחוייביות. אז אם עובדתית היה מבול והיתה תיבה שממנה התחיל הריסטארט של העולם... ועלו אל התיבה זוגות זוגות כל סוגי החיות.

"אולי כדאי שנתחיל להתייחס לתורה שלנו קצת יותר ברצינות... ובפעם הבאה שאנחנו פוגשים מישהו שמדבר, בונה תיבה (מילה=תיבה) ובכל מקום כולם כותבים ואומרים כמה שהוא אדם משוגע. אולי אולי אולי שווה לעצור רגע לנשום, להתבונן ולהקשיב. שתהיה לכולנו שבת שמחה ונוחה, והלוואי שכולנו נזכה לעלות לתיבה", הוא מסכם. 

תגיות:התחזקותסלבסאביב אלוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה