חדשות בארץ

יוסי כהן: "איראן אינה קרובה יותר לנשק גרעיני מבעבר"

בריאיון לוועידת הג'רוזלם פוסט, טען ראש המוסד לשעבר כי "האמירה שאיראן במצב טוב יותר מכפי שהייתה בעבר – אינה נכונה", זאת לדבריו הודות ל"מאמצים הנמשכים וארוכי הטווח שנעשו על ידי כוחות מסוימים מסביב לעולם"

כהן, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כהן, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, התייחס היום (שלישי) לדיווחים לפיהם איראן מתקרבת להשגת נשק גרעיני, למאמצים שעשתה ישראל בשנים האחרונות כדי למנוע ממנה יכולות אסטרטגיות ובכללן גרעיניות, ולהסכמי אברהם ששינו את מאזן הכוחות במזרח התיכון.

בריאיון לוועידת הג'רוזלם פוסט, המתקיימת בירושלים, אמר כהן: "דברים מוזרים קורים באיראן, ואני לא יכול להגיב עליהם. לגבי מה שקורה באיראן היום – יש לי דעה שונה. אני חושב שבסוף היום איראן – עד היום, 2021 – אפילו לא קרובה להשיג נשק גרעיני כל שהוא. היא לא קרובה יותר מאשר הייתה בעבר, וזה בזכות המאמצים הנמשכים וארוכי הטווח שנעשו על ידי כוחות מסוימים מסביב לעולם".

"האמירה שאיראן במצב טוב יותר מכפי שהייתה בעבר – לידיעתי אינה נכונה. אני חושב שהמתקנים האיראניים יכולים לעשות פחות מאשר בעבר, אני חושב שיש להם לגמרי פחות יכולות מבעבר. אני חושב שיש להם פחות תמיכה בינלאומית למה שהם עושים מאשר הייתה להם בעבר".

כהן הוסיף עוד: "עלינו לפתח יכולות שיאפשרו לנו להיות עצמאיים לחלוטין בשביל לעשות מה שישראל עשתה פעמיים בעבר – בעיראק ובסוריה. ישראל תמיד תגן על עצמה. אם איראן בסוף תבחר במסלול הלא נכון –  ישראל תצטרך להגיב". הוא הדגיש, כי יש לנסח מחדש את הסכם הגרעין "ולא רק בנושא אחד".

באשר להסכמי אברהם עם מדינות ערב שבהשגתם היה מעורב, אמר כהן כי החתימה עליהם הייתה הישג אדיר ו"לא פחות מנס" עבור ישראל: "אני מתפלל שהגל הזה יימשך". בתשובה לשאלה על כוונותיו הפוליטיות העתידיות, ענה ראש המוסד לשעבר: "אני בעסקים עכשיו".

תגיות:איראןיוסי כהןהגרעין האיראניהסכמי אברהם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה