חדשות בארץ

סקר חדש: הליכוד בראשות אדלשטיין – מתרסק

על פי הסקר, שפורסם בחדשות 12, הליכוד בראשות נתניהו מתחזק אולם גוש הימין-חרדים בהובלתו אינו משיג 61 מנדטים. אם אדלשטיין יצליח להדיח את נתניהו, לליכוד תהיה אפשרות תאורטית להקים ממשלת ימין בהשתתפות ימינה ותקווה חדשה

נתניהו ואדלשטיין (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתניהו ואדלשטיין (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

יממה לאחר הכרזתו של חבר הכנסת יולי אדלשטיין על כוונתו להתמודד על ראשות הליכוד מול היו"ר הנוכחי בנימין נתניהו, סקר מנדטים חדש מלמד כי הליכוד בראשות אדלשטיין יתרסק ל-20 מנדטים.

על פי תוצאות הסקר של מכון "מדגם", שפורסם בחדשות 12, לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד בראשות נתניהו היה מתחזק ל-34 מנדטים. שאר המנדטים היו נחלקים כך: יש עתיד 18, ש''ס 9, כחול לבן 8, העבודה 7, יהדות התורה 7, ימינה 7, הרשימה המשותפת 6, הציונות הדתית 6, ישראל ביתנו 5, מרצ 5, תקווה חדשה 4, רע"מ 4.

במידה ואדלשטיין מוביל את הליכוד לבחירות, המנדטים בין המפלגות היו נחלקים באופן הבא: הליכוד 20, יש עתיד 20, כחול לבן 11, ש"ס 11, הציונות הדתית 11, יהדות התורה 8, ימינה 8, העבודה 7, הרשימה המשותפת 6, ישראל ביתנו 5, מרצ 5, תקווה חדשה 4, רע"מ 4.

מניתוח הנתונים עולה, כי גוש הימין-חרדים בראשות נתניהו אינו מצליח לחצות את רף 61 המנדטים הדרוש להקמת ממשלה, אם כי מגמת ההתחזקות שלו נמשכת והוא זוכה ל-56 מנדטים במצטבר. במידה ואדלשטיין יעמוד בראש הליכוד, מנדטים רבים יזלגו למפלגות הגוש, אולם לליכוד תהיה אפשרות תאורטית להקמת ממשלת ימין עם 62 מנדטים, שתכלול, בנוסף למפלגות החרדיות ולציונות הדתית, את ימינה ותקווה חדשה.

הסקר בדק גם את סיכוייו של אדלשטיין לחולל מהפך ולהדיח את יו"ר הליכוד. בוחרי הליכוד שהשתתפו בו העניקו ניצחון מוחץ לנתניהו – 86% מול 6% בלבד לאדלשטיין.

תגיות:סקרהליכודיולי אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה