חדשות בארץ

ראש שב"כ החדש: "האלימות בחברה הערבית – משימה לאומית"

במשרד ראש הממשלה נערך טקס חילופי ראש שירות הביטחון הכללי. רונן בר, שהחליף את נדב ארגמן, אמר כי "האיום המרכזי לשלום האזור, הציר השיעי בהובלת איראן, ימשיך לעמוד בלב העיסוק של קהיליית המודיעין ובתוכה השירות"

ארגמן, בנט ובר (צילום: חיים צח, לע"מ)ארגמן, בנט ובר (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

במשרד ראש הממשלה בירושלים נערך היום (רביעי) טקס חילופי ראש שירות הביטחון הכללי. ראש שב"כ החדש, רונן בר, התייחס בנאומו בטקס לאלימות הגוברת בחברה הערבית והבהיר: "השירות לא יישאר לעמוד מנגד. אחרי שנלמד את הנושא, נציג את האיזון הנכון שבין תרומתנו לחיזוק המשטרה לבין הגברת מעורבות השירות. ברור לנו שזו משימה לאומית".

בר הוסיף כי "האיום המרכזי לשלום האזור, הציר השיעי בהובלת איראן, מכונה של טרור, ריגול והשפעה, ימשיך לעמוד בלב העיסוק של קהיליית המודיעין ובתוכה השירות. מתוקף תפקידו ואחריותו יפעל השירות לסכל איום זה בכל מקום בו יזהה אותו – בארץ, בחו"ל ובזירת הסייבר".

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בנאומו: "מולנו עומדת מכונת טרור ענקית שלא נחה לרגע. גם אנחנו לא יכולים לנוח לרגע. איפה שהם נמצאים – אנחנו חייבים להימצא תמיד צעד אחד לפניהם. כשמתפתחת בעיה, צריך להציף אותה ולטפל בה לפני שהיא הופכת לבעיה כרונית. הדחקה והתעלמות מבעיות – זו לא אופציה. להניח לאויב להתעצם ולארגוני הטרור להפוך למדינות טרור עם צבא ורבבות טילים – זו לא אופציה".

"רונן, את כל חייך הבוגרים הקדשת לביטחון ישראל. ביצעת מסלול מרשים בסיירת מטכ"ל ובשירות, כלוחם וכמפקד סיכנת את חייך לא אחת, פיקדת על שורה ארוכה של מבצעים ופעולות שתרמו להגנת המדינה ואזרחיה. אני בטוח שבזכות כישוריך וניסיונך תזניק את השירות קדימה אל פסגות חדשות. הצלחתך – הצלחתנו".

ראש שב"כ היוצא, נדב ארגמן, איחל אף הוא הצלחה למחליפו: "טקס העברת המקל הוא אירוע משמעותי – לא רק לי אישית, אלא לארגון כולו. ההבנה שכל אחד מאיתנו הוא חוליה בשרשרת ארוכה אחת עומדת בבסיס הערכים שלנו. אני מברך את רונן, מאחל לו הצלחה רבה ומחזק את ידיו אל מול האתגרים שעוד נכונו לנו".

"במהלך שנות כהונתי נהרגו 54 אזרחים ישראלים מפיגועי טרור, בוצעו 529 פיגועים משמעותיים (ירי, דקירה, דריסה, מטען) וסוכלו 2,261 פיגועים משמעותיים (ירי, מטען, התאבדות וחטיפה). אני גאה להותיר מאחוריי ארגון חשוב מאין כמותו בהגנה על ביטחון ישראל – ארגון היודע לחבר יחד חדשנות טכנולוגית פורצת דרך, חשיבה יצירתית ונועזת, הון אנושי מהטובים במדינה וערכים שהם מצפן לדרך".

מינויו של בר לראש שב"כ החדש אושר שלשום על ידי הממשלה. בר, בן 55, שירת בצה"ל כלוחם בסיירת מטכ"ל בין השנים 1987-1983. הוא התגייס לשב"כ בשנת 1993 כלוחם ביחידת המבצעים, וב-1996 מונה למפקד מבצעים בשטח. בשנת 2001 הוא מונה לסגן ראש יחידת המבצעים המיוחדים, וכעבור ארבע שנים מונה לראש היחידה.

בשנת 2011 נכנס בר לתפקיד ראש אגף המבצעים בשב"כ. בשנת 2016 הוא מונה לראש אגף המטה, האחראי על בניין הכוח של הארגון. כעבור שנתיים הוא החל לכהן כסגן ראש השירות, תפקיד אותו מילא בשנתיים וחצי האחרונות.

במהלך שירותו, לחם בר ופיקד על מבצעים רבים ברצועת עזה, ביהודה ושומרון ובלבנון. לאורך השנים הוענקו למבצעים שהוביל וליחידות שעמד בראשן מספר פרסי ביטחון.

תגיות:נפתלי בנטשב"כנדב ארגמןרונן בר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה