חרדים

עיתון ’הארץ’ תוקף את ליברמן: "כמה נוח לפגוע בחרדים"

כתב עיתון 'הארץ', חיים לוינסון, תוקף את הרגולציה של ליברמן: "כמה נוח להרגיש ירוק כשמי שתשלם את מחיר המס היא האישה החרדית המוחלשת"

  • ח' חשון התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

עיתון 'הארץ' תוקף את שר האוצר אביגדור ליברמן בעקבות הרגולציה להעלות את מיסוי הכלים החד פעמיים.

"אין זה סוד שהצרכנים הכבדים ביותר של הכלים החד פעמיים הם אחינו החרדים", פותח חיים ליונסון, כתב 'הארץ', את דבריו. "אם חושבים על זה לרגע, החרדים הם למעשה החברה הירוקה האמיתית, פשוט לא מעסיק אותם המיתוג הזה.

כשליברמן ציטט את הרמב"ם, מה הוא פספס? הרב זמיר כהן בהסבר חזק ומרגש:

"מדובר בחברה עירונית ולא כפרית, שבה אחוז השימוש ברכב פרטי כמעט שלא קיים, במשפחות מעבירים בגדים מאחד לשני עד לבלות מוחלטת, לא קונים מוצרים יקרים ומיותרים, לא טסים לחו"ל כמעט לחופשה, גרים בבתים קטנים וצפופים, צורכים מזון באריזות ענק, יום בשבוע וחמישה חגים בשנה אפילו לא עולים לתחבורה ציבורית, חשמל מיותר לא מפעילים. כן, יש להם נקודת התורפה של החד פעמי, אבל מעבר לזה, חברה ירוקה מושלמת", מתאר לוינסון את החברה החרדית, כפי ראות עיניו.

"כמה קל להתחיל תמיד שינויים 'ירוקים' אצל אחרים", תוקף לוינסון את שר האוצר. "אני, לצורך העניין, יכול להציע למסות כוסות קפה חד פעמיות בתל אביב ב-5 שקלים לכוס. למה לא? זה לא בזבזני? זה לא חד פעמי? אז אוקיי, זה מנייר, וזה מתכלה, אבל עדיין זה מייצר זבל מיותר בכמויות ענק וצורך אנרגיית ייצור ועלויות שינוע. ולמה? כמה 'נאורים' וכמה 'ירוקים' מרגישים כל אלו שיושבים עם כוס הקפה החד פעמית שלהם, שהם צורכים אחת–שתיים כזו ביום, לעומת 'החרדים'".

"כמה נוח להרגיש ירוק כשמי שתשלם את מחיר המס היא האישה החרדית המוחלשת ממילא", ממשיך לוינסון לייצג את הצביעות שבמיסוי על החד פעמי. "זה מהלך הגמוני קלאסי, של שליטה. שאחרים ישלמו את המחיר החברתי כדי שאתה תרגיש הרבה יותר טוב עם עצמך".

ישי לפידות בטור נוקב על ליברמן, שר האוצר הרחום והחנון (לכאורה, לכאורה). אז ממריצים או מריצות? התשובה לפניכם:

מכתב פתוח לאביגדור ליברמן    

תגיות:הארץאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה