זוגיות ושלום בית

הטיפ הכי חשוב לשלום הבית שלכם: תנו טיפ!

כשאנחנו מרגישים שמתייחסים אלינו ואל פועלנו, זה אושר אמיתי. זה המטען והדלק לשגרה אפורה ולימים עמוסים ומעייפים. זה נותן כוח ומוטיבציה להמשיך

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ישבתם במסעדה. החוויה הקולינרית הייתה מעולה, השירות היה נעים זמין וסימפטי. אם אתם אנשים שמכבדים את עצמם, אתם תשאירו טיפ נחמד למלצר/ית. זה אנושי, זה מנומס. זה מחמיא ומפרגן לנותן השירות, הוא/היא בד"כ עושים הכל כדי שהלקוחות יצאו מרוצים (חשוב שתהיה ללקוח סיבה טובה לחזור...) באיזשהו מקום הם מצפים שתשאירו להם "משהו". ואם הטיפ יהיה "שמן", עוד יותר טוב!

הרבה פעמים, כשאנו פוגשים בזוג מאושר, אנחנו מבקשים, או מנסים להבין מהם "מה הסוד שלכם?", "תנו לנו טיפ לזוגיות מאושרת!". סביר להניח שיאמרו: נתינה, כבוד הדדי, הכלה, לדעת גם שצריך לפעמים ספייס, להשקיע, לפרגן, הערכה, מחמאות. והרשימה נכונה וארוכה... כי נכון, זו עבודה, זה תהליך ארוך.

יש לי טיפ בשבילכם – פשוט תתנו טיפ!

בן/בת הזוג שלכם מצפה, בתת מודע, שנראה אותו מעבר. שלא נתרגל ונהיה כמובנים מאליהם. שבכל עשיה שלנו, הכי בנאלית בחיי השגרה, נשים לב שמישהו כאן חשב, השקיע, גייס את כישרונותיו וכוחותיו למעננו, לכבודנו, לצרכינו, מתוך אהבה, שותפות והדדיות. לא מגיע לו/לה טיפ? ואפילו טיפ שמן! אם זה במילה טובה, להכיר תודה בהערכה כנה, אם בצורת מחווה של חיבה, מסרון מפתיע, פתק / שוקולד / פרח / שי סמלי... כל מה שיכול לשמח את השני ולהראות לו שאנחנו אכן רואים ומייקרים את כל מה שהוא עושה. ולא, לא התרגלנו.

כמה הטיפ הזה יכול להיטיב עם בן/בת זוג. כשאנחנו מרגישים שמתייחסים אלינו ואל פועלנו, זה אושר אמיתי. זה המטען והדלק לשגרה אפורה ולימים עמוסים ומעייפים. זה נותן כוח ומוטיבציה להמשיך לתת יד לשיתוף פעולה עם יחס חיובי, כי הזולת ראוי לו. ממש בבחינת "שמחתי לתת שירות". ממש כמו החנווני, מלפני כשלושה עשורים, שהיינו קונים ממנו לחם וחלב בכל בוקר, והיה אומר בבדיחות ובכנות: "תודה, תבואו כל יום!", ואכן היינו חוזרים אליו...

כמה כיף לחזור ולקבל, או לתת, ממי ולמי שמתייחס אלינו בכבוד ובהערכה.

הרי החיים שלנו מלאים עשיה סיזיפית. בד"כ, לזוגות שמודעים לצורך בסדר והתארגנות, יש חלוקת תפקידים די מוגדרת בהתנהלות השוטפת. בתחזוקת הבית, בפרנסה, בטיפול בילדים... קל לנו להישאב למקום הזה שמתרגל ש"אני עושה כך ואתה עושה כך וכך" – וכשיש הפירגון הזה מדי פעם מצד בן/בת הזוג שלי, אני ממלא את התפקידים שלי ברוח טובה יותר, טעון ביותר שמחה. כי אמנם אנחנו סוג של "נותני שירות" ברוטינה היומיומית, אבל יש שם מעבר להתנהלות, יש בן/בת זוג אוהבים, שרואים בעין יפה כל דבר קטן שעשינו, יש אכפתיות, יש שימת לב, יש כבוד. מה צריך יותר מזה?

תהילה גמליאל היא יועצת זוגית במחלקת שלום בית של הידברות.

 ליצירת קשר עם מחלקת שלום בית חייגו 073-222131

תגיות:שלום ביתטיפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה