חדשות בארץ

פלונטר אבידר: השר בלי תיק נגד ליברמן

השר בלי תיק אלי אבידר מתח בשיחה סגורה ביקורת חריפה על יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ותקף את התדרוכים שיצאו נגדו מתוך הקואליציה לפני מינויו לשר: "מגיע לי להיות שר יותר מ-99% מהשרים שיושבים שם"

אבידר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)אבידר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

פותח את הפה: העיתונאי זאב קם חשף הבוקר (שני), בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן ב', הקלטות משיחה סגורה של השר בלי תיק אלי אבידר, בהן הוא מדבר בחופשיות וללא בלמים על המשבר ביחסיו עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

כזכור, עם הקמת הממשלה אבידר זעם על התפקיד המיניסטריאלי הזוטר שליברמן הציע לו ואיים שלא להצביע עם הקואליציה. הוא סיפר על כך בשיחה הסגורה: "ליברמן אמר לי 'אני אדאג לך, ברור'. הוא הציע לי את אותו התפקיד של שר במשרד האוצר, אמר לי שבמסגרת הסמכויות אהיה אחראי על הקשר עם ה-OECD. פרצתי בצחוק. אמרתי לו תודה רבה, זה תפקיד חשוב, אבל אני מוותר".

בהמשך סיפר אבידר כי ליברמן אמר לו "אין דבר כזה לוותר, המפלגה צריכה אותך, אני צריך אותך". על כך ענה אבידר: "אם היית צריך אותי, לא היית נותן שני משרדים לעודד פורר ולי נותן את הקשר עם ה-OECD. אז לפחות אל תעבוד עליי, לא יצא לך שם של שקרן עד היום, תשחרר".

אבידר, אחד ממבקריו הבוטים של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ומי שמילא חלק פעיל בהפגנות הדגלים השחורים נגדו מול בית ראש הממשלה בירושלים, הצביע אומנם בעד הקמת הממשלה. עם זאת, הוא הכריז על מרד בסיעתו ופעל כחבר כנסת עצמאי.

בהקלטות תקף אבידר בחריפות את התדרוכים שיצאו נגדו מתוך הקואליציה לפני הצטרפותו לממשלה, בין היתר בסוגיית הצבעתו נגד החוק לפיצול הליכוד: "אני לא דיברתי, לא אמרתי כלום. פעם אחת אמרתי שחוק העריקים הזה לא נראה לי ולכן אני אתנגד. מותר לי, לא קרה כלום. ניצן הורוביץ אומר שהוא יפיל את התקציב אם לא יתנו לו תקציבים. תמר זנדברג אומרת שאם לא יתנו לה איכות סביבה היא לא תצביע בעד התקציב ותפיל את הממשלה. כל אחד מהשרים מאיים, ואלי אבידר אמר שהוא לא אוהב את חוק העריקים ולא רוצה לעשות את מה שנתניהו עשה – וזו רעידת אדמה".

אבידר ציין, כי ליברמן ידע שהוא לא יצביע נגד הממשלה ולא יפיל אותה. לדבריו, בניגוד לתדרוכים נגדו הוא כלל לא ביקש להיות שר: "האם חשבתי שמגיע לי? כן, מגיע לי. מגיע לי יותר מ-99% מהשרים שיושבים שם. כשהם היו עם המשפחה, אני הייתי בהפגנות. כשהם צקצקו בלשון ואמרו שאי אפשר להפיל את נתניהו, אני האמנתי עד הרגע האחרון שאפשר".

לבסוף מונה אבידר לשר בלי תיק, וקיבל הבטחה להתמנות בהמשך לשר המודיעין במקומו של אלעזר שטרן. אלא ששטרן, שהיה אמור להתמודד על תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית, הסיר את מועמדותו ונשאר במשרדו. אבידר הבהיר בעבר כי אין לו כוונה להישאר שר בלי תיק, ואיים להתפטר מהממשלה. בקואליציה חוששים כעת כי הוא עלול לממש את איומו, לחזור ולכהן כחבר כנסת ולהערים קשיים על הקואליציה בדרך לאישור התקציב.

תגיות:אביגדור ליברמןאלי אבידר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה