חדשות בארץ

מקרה נדיר: נערה בת 13 אושפזה בעקבות נשיכת עכביש ארסי

הנערה, שננשכה על ידי עכביש ארסי מסוג ארסן חום, אושפזה בבית החולים אסותא באשדוד בעקבות תלונות על הקאות, חום, דופק מהיר ופריחה. היא טופלה באמצעות נוזלים ונוגדי אלרגיה, וכעת מצבה מוגדר קל

  • י"ב חשון התשפ"ב
ארסן חום (תמונה: שאטרסטוק)ארסן חום (תמונה: שאטרסטוק)
אא

(וידיאו: דוברות אסותא אשדוד)

אופק חגג', בת 13 מהיישוב גן יבנה, אושפזה אתמול (ראשון) בבית החולים אסותא באשדוד בעקבות תלונות על הקאות, חום, דופק מהיר ופריחה. מהבירור הרפואי עלה, כי הנערה ננשכה במוצאי שבת על ידי עכביש מסוג ארסן חום (ששן חום).

מדובר באחד העכבישים הנפוצים במדינת ישראל. נשיכתו גורמת לרוב לתגובה קלה בעור, שעלולה תוך שעות ועד כמה ימים לגרום להופעת שלפוחית אדומה וכן לגירוי ונמק באזור הנשיכה. בבית החולים אסותא ציינו כי המקרה המדובר הוא נדיר, וכי נדרש טיפול מהיר ומתאים כדי למנוע תגובה אלרגית וזיהומית חמורה.

ד"ר נוי כהן, הרופא המטפל, אמר: "זו הפעם הראשונה בה אני נתקל בתגובה כה חריפה לנשיכת העכביש המדובר. לרוב, גוף האדם מגיב בתגובה קלה ביותר ללא שום צורך בטיפול רפואי".

כהן ציין כי "הנערה טופלה במלר"ד ילדים בין השאר באמצעות נוזלים ונוגדי אלרגיה, וזאת לצד בירור לשם שלילת פגיעה כלייתית ובמערכת הדם. כרגע מוגדר מצבה של הנערה קל, והיא מאושפזת להמשך טיפול במחלקת ילדים של אסותא אשדוד".

תגיות:עכבישבית חולים אסותא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה