נפלאות הבריאה

מי חי בתוך השלוליות?

התחלנו לבקש על הגשמים, ועכשיו אפשר להתכונן גם לבואן של השלוליות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השבוע התחלנו לבקש בתפילה על הגשמים, "ותן טל ומטר לברכה". לא רק גשם ורוח מגיעים אלינו בעז"ה בחורף, אלא גם מגוון תופעות חורפיות אחרות, כמו ברקים ורעמים, ברד, שלג, וגם התופעה שמגיעה עם כל גשם – השלוליות.

הן אהובות על ילדים, על מבוגרים לפעמים פחות, אבל הן נמצאות בכל מקום שבו יורדים גשמים. במבט ראשון, השלוליות אינן מעניינות במיוחד – הן פשוט אזורים שקועים ברצפה או באדמה, שבהם מצטברים מי הגשם שיורדים, עד שהם מתייבשים. אך במבט נוסף, השלוליות יכולות להיות מקום מרתק במיוחד.

השלוליות שמתהוות על האדמה נחלקות לטבעות. בכל שלולית יש מעגל פנימי, "חגורה פנימית", שהיא החלק העמוק ביותר בשלולית. החגורה שסביבה רדודה יותר, וכך עד לשוליה של השלולית.

בתוך השלולית – לא משנה היכן היא נמצאת – חיים מספר בעלי חיים מפתיעים ומעניינים במיוחד.

זימרגל הוא אחד מבעלי החיים הללו. זהו סרטן קטן שצבעו בדרך כלל לבן, ולעיתים כחול-אדום. גופו מוארך, ויש לו זנב בעל שני חודים זעירים. הזימרגל שט בדרך כלל על גבו, ותנועות רגליו נראות בבירור. את שמו הייחודי קיבל הזימרגל מפני שרגליו פועלות כמו זימים של דג, ודרכן הוא מקבל את החמצן הנחוץ לו.

בתוך השלוליות ניתן למצוא גם בעלי חיים זעירים נוספים, כמו הדפניה, השטגב הכחול, העינן הירוק, הציקלופ, הפלנריה, הצדפונית, התריסן ועוד רבים.

כאשר השלוליות מתייבשות, כל סוג של בעל חיים כזה עובר תהליך שונה מעט. חלקם עוברים למקורות מים אחרים. חלק מבעלי החיים מטילים ביצים בסוף החורף, ומתים עם התייבשות השלוליות, ואחרים מתחפרים באדמה ונכנסים לתרדמת עד לחורף הבא.

תגיות:נפלאות הבריאהשלולית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה