חדשות בארץ

יום הזיכרון ליצחק רבין: הנכד תקף את נתניהו

יונתן בן ארצי, נכדו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, ניצל את אירוע הזיכרון לסבו בבית הנשיא כדי לתקוף בחריפות את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "שלטון העם ניצח את שלטון היחיד". הליכוד: "בדיוק ההיפך. זה היחיד שהונה את העם כדי לגזול ממנו את השלטון"

נרות זיכרון ליצחק רבין בבית הנשיא, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נרות זיכרון ליצחק רבין בבית הנשיא, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:16)

בבית הנשיא בירושלים התקיים בצהריים (שני) טקס "נר יצחק", הפותח את אירועי יום הזיכרון הממלכתי לראש הממשלה המנוח יצחק רבין. נכדו של רבין, יונתן בן ארצי, ניצל את נאומו בטקס כדי לתקוף בחריפות את ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ואת תקופת כהונתו.

"שנת 2021 הייתה שנת תפנית", אמר בן ארצי. "אחרי שנים חשוכות של פחד ושיתוק, עם ישראל זקף את הגב. לאחר מלחמה ארוכה על חירותו ועל דמותה של הדמוקרטיה, עם ישראל ניצח. מול גילוי אלימות מילולית ופיזית, מול תרבות של עריצות ושקר, הרוח הישראלית ניצחה. שלטון העם ניצח את שלטון היחיד".

בהמשך דבריו שיבח בן ארצי את ממשלת בנט-לפיד: "הבוקר, 26 שנים אחרי הלילה הנורא, אני יכול להביט בכם, אחיי ואחיותי לעם המופלא הזה, ולומר לכם מכאן שתקופת האבל נגמרה. בפתחו של עשור חדש עומדת בראשות המדינה חבורת אנשים המייצגת את היפוכו הגמור של שלטון יחיד. שלטון הרבים והטובים, מיטב אנשינו מקבוצות האוכלוסייה השונות, ממשלת אחדות בין שלל קבוצות מכל חלקי העם וגווניו".

בליכוד מסרו תגובה קצרה לנאומו של בן ארצי: "שלטון העם ניצח את שלטון היחיד? בדיוק ההיפך. זה היחיד שהונה את העם כדי לגזול ממנו את השלטון".

חברי כנסת בימין הגיבו בחריפות על נאומו הפוליטי של בן ארצי. "איזה אפס", כתב חבר הכנסת עמיחי שיקלי (ימינה) בטוויטר. בציוץ אחר הוסיף שיקלי: "אם בשמאל היו מוותרים על רצח האופי של נתניהו ומסע הדה-לגיטימציה לימין, החברה הישראלית הייתה נמצאת היום במקום אחר".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד תקף את בן ארצי: "הגיע הזמן לומר לנצלן הכאב הלאומי, הנכד של ראש הממשלה רבין ז"ל, שכבוד לא עובר בירושה. תוך ניצול ציני של הבמה הלאומית, אתה עושה נזק אדיר לזכרו של רבין ולהזדהות הקולקטיבית של העם כולו. אתה בעיקר איש קטן, מלא שנאה, שמנסה להשליך את הרצח הנורא שביצע אדם שפל ונתעב על חצי מהעם. תתבייש לך''.

תגיות:יצחק רביןיונתן בן ארצי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה