חדשות בארץ

שיקלי נגד לפיד: "מי אתה בכלל שתדבר ככה לחצי מדינה?"

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה תקף את שר החוץ יאיר לפיד על נאומו בישיבת הזיכרון לראש הממשלה המנוח יצחק רבין: "זחוח ומלא מעצמו". חברת הכנסת אורית סטרוק מתחה ביקורת נוקבת על ראש הממשלה נפתלי בנט: "בחרת ללחוץ את ידו של לפיד אחרי הנאום המסית הזה"

לפיד, אתמול בכנסת (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)לפיד, אתמול בכנסת (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה תקף הבוקר (שני) את שר החוץ יאיר לפיד, בעקבות נאומו בישיבת הזיכרון לראש הממשלה המנוח יצחק רבין: "מי אתה בכלל שתדבר ככה לחצי מדינה?", אמר בריאיון לגלי ישראל.

"ראש ממשלה חליפי, שבכלל לא טרח לכבד את הטקס בהר הרצל, עומד מעל הבמה זחוח, מלא מעצמו, ומסביר שכל מי שלא תמך בממשלת השינוי הוא נגד הדמוקרטיה, אלים וממשיך דרכו של יגאל עמיר או תומך בו. פשוט לא להאמין".

בהמשך דבריו מתח שיקלי ביקורת נוקבת על ראשי ימינה: "בנט ושקד, אתם מקשיבים לנאום כזה ולא אומרים שום דבר? אנחנו האלימים, אנחנו הממשיכים של יגאל עמיר? אנחנו נגד הדמוקרטיה בגלל שלא היינו בעד הממשלה הזאת? זה בלתי נתפס. בנט יכול היה בציוץ בטוויטר לומר שהוא לא מקבל את דבריו של לפיד, אבל הוא החריש לנוכח הדברים של לפיד״.

חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) פרסמה פוסט חריף נגד לפיד וראש הממשלה נפתלי בנט: "דברי ההסתה, השנאה והארס של יאיר לפיד אתמול מעל דוכן הכנסת, נגד מי שהוא כינה 'צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר', אמורים להדיר שינה מעיני כל אדם שאחדות עם ישראל חשובה לו", כתבה.

"נאום השטנה של לפיד הזכיר לי יותר מכל את מאמר הפרשנות המלומד שכתב לאחר הגירוש והעקירה מגוש קטיף. לפיד שאל אז מדוע היה צורך בעצם בתוכנית ההתנתקות, והסביר שבעצם לא הייתה להתנתקות שום תועלת מדינית או ביטחונית, ועם זאת תועלת אחת משמעותית ומטרה ראויה אחת כן הייתה לה: ללמד את המתנחלים לקח, להחזיר אותם לגודלם הטבעי, לוודא שהציונות הדתית לא תרים ראש".

"בשביל המטרה החשובה הזו נכון ומוצדק היה, לדעת לפיד, לעקור 10,000 איש מבתיהם, להרוס את חייהם, למסור חבלי ארץ לערבים ללא הסכם, להכניס לסכנה את כל תושבי הדרום – הכל מוצדק כדי לדרוך על האחים שלך, נפתלי".

"אתמול במליאת הכנסת ראינו ושמענו שלפיד של היום לא שונה בשום דבר מלפיד של אז. אותה שנאה בוערת בו, אותו בוז עמוק כלפינו, אותה שאיפה לדרוך עלינו, אותו ארס שיכול להביא לאותם מעשים איומים שהוא הצדיק. ואתה לוחץ את ידו בלי גרם אחד של מחאה, נפתלי. למה?".

סטרוק הוסיפה, כי "כבר שנים לא נשמע נאום רווי שנאה כל כך בישיבת האבל הממלכתית בכנסת. והנה קם לפיד להדליק וללבות מחדש במכוון את אש השנאה בין קבוצות שונות בעם. אתה, נפתלי, בחרת ללחוץ את ידו של לפיד אחרי הנאום המסית הזה. את היד שכתבה את נאום השטנה – לחצת, והלחיצה הזו מכאיבה לי הרבה יותר".

תגיות:יאיר לפידעמיחי שיקלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה